Health

Het allereerste blok van dit jaar was Health. Ik dacht dat het geen favoriet zou worden, en had er eigenlijk ook niet zo heel veel zin in. Toen we eenmaal begonnen waren is mijn gedachte helemaal veranderd. Wat een super leuke sector is Health. Ik vond het heel erg interessant, en wist er al best wat vanaf waardoor het niet te moeilijk was.

Dit was voor het eerst dat ik ging coolhunten. We gingen opzoek naar coolhunts over web 2.0, het sociale web. Een van die coolhunts heb ik uit de lessen gehaald, namelijk het gastcollege van Maaike en Coen, The Caretakers met hun concept Caire.

We leerden veel over trendwatchen, over gezondheid, de gezondheidszorg en de ontwikkelingen daarin. We kregen filosofie en generatie einstein om ons zo goed te kunnen verdiepen in de doelgroep.

Mijn opdrachtgever dit blok was Thermae Son een wellnesscentrum in Son. Ik heb mijn eerste trendrapport ooit gemaakt, wat ik heel leuk vond om te doen. Ik vond het heel spannend dat we meteen een echte opdrachtgever kregen, en een echt rapport af moesten leveren. Het liep allemaal wat stroef maar uiteindelijk hebben we een goed rapport gemaakt.

Ik heb al mijn studiepunten behaald dit blok, goed begin van het jaar dus!

 

Laat je een reactie achter? :-)

