Citytripje Rotterdam

Zoals je misschien wel hebt gelezen had ik het al over het cadeau voor de verjaardag van mijn vriendje, wat heel erg geslaagd was.

Meteen na kerstmis, nog snel even voor het nieuwe jaar, namelijk 27 en 28 december gingen we samen naar Rotterdam. Ik boekte begin november via weekendjeweg.nl. Echt ideaal, ruimte keus tussen hele mooie hotels op goede locaties voor prijzen die best wel oké zijn.

https://i2.wp.com/oi45.tinypic.com/25qvjex.jpg

Ik boekte het Manhattan hotel, een erg mooi en luxe 5-sterren hotel, gelegen tussen het centraal station (Daarmee reisden we dus af naar Rotterdam; ik mag dan pas mijn rijbewijs gehaald hebben, autorijden kan ik niet.. hihi) en het centrum. Ik betaalde ongeveer €110,00 voor twee personen, inclusief een heerlijk ontbijtje. Een prijs die ik voor twee personen in een 5-sterren hotel helemaal niet veel vind.

We kwamen donderdag de 27ste aan en zijn wat gaan winkelen. Iets wat in Rotterdam heel goed kan! Zara’s, H&M’s, Pull & Bear (flagshipstore!), Bershka, Mango, Douglas, V&D, Bijenkorf en nog veel meer. Geluncht (jammie, panini’s!) en nog wat gewinkeld en toen het 15.00 uur was, konden we het hotel in.

We werden mega vriendelijk ontvangen, voelde me echt even een belangrijk en rijk persoon. Een unieke aanbieding van weekendjeweg was ook nog dat we een gratis upgrade zouden krijgen naar een luxere kamer, en ja hoor, bingo!
De kamer was heel erg mooi, het bed heel erg groot en zacht, en de badkamer vooral heel erg shiny en marmer. Daarnaast zaten we op de 12e en hoogste verdieping waardoor we een prachtig uitzicht hadden.

Die avond gingen we uit eten bij Humphrey’s, ook zeker een tip.
We kregen van mijn ouders voor kerst een dinercheque van het restaurant, waarvoor we heerlijk hebben gegeten. Humphreys zit ook in een aantal andere steden, zoals Breda, Zwolle, Amsterdam, Zaandam, Utrecht, Venlo en Uden.
Voor €24,95 heb je hier een drie gangen menu, én heerlijk brood. We waren er pas om half 9 en waren heel blij dat we al een plankje brood met olie en kruidenboter op tafel hadden staan, voor we nog maar konden uitspreken wat we wilden drinken.

Na een korte blik op de kaart waren we er allebei snel uit. Ik nam paddenstoelen kroketjes, die geserveerd werden met een lekkere salade, als hoofdgerecht nam ik een heerlijk stuk zalm met kruidenkorst en romige witte wijnsaus, daarbij een salade en patatjes. Als nagerecht (honger had ik allang niet meer, maar voor een toetje maak je altijd ruimte, toch?) nam ik een chocoladefondant met vanillesaus, een bolletje ijs en slagroom. Dat was dus een chocoladecakeje, waarvan de binnenkant nog vloeibaar was. Need I say more?Vriendjelief nam een kreeftensoep, hazenpeper met geroosterde groenten, puree en een lekkere jus. En mijn restjes, hihi.

De sfeer was heel gezellig, de inrichting heel mooi, het personeel heel aardig en het eten heerlijk. Toppie!

De volgende ochtend moesten we al om 12:00 uur uitgecheckt zijn, dus stonden we op tijd (dachten we, half 11..) op en gingen we nog even lekker langs het ontbijt. Vers fruit, sapjes, verse broodjes en croissantjes en een a la carte kaart. Dat vonden we wel interessant! We bestelden een scrambled eggs met uitgebakken bacon en american pancakes. Was bij de prijs inbegrepen, én heerlijk.

We pakten onze spullen, checkten uit, ze hielden onze spullen voor ons bij in een aparte en afgesloten kamer en we slenterden nog wat door Rotterdam, waarna we naar huis gingen. Ik heb gehoord dat het cadeau heel erg in de smaak is gevallen, bij mijzelf ook trouwens. We hebben genoten!

Tipje voor jullie: Op zoek naar een leuk cadeautje voor je vriend, vriendin, moeder, oma etc. kijk eens even op weekendjeweg. Niet zo duur als je denkt, en je maakt niet alleen diegene blij, maar je verwend ook een beetje jezelf!
Tipje voor mezelf: meer foto’s maken de volgende keer!

2 thoughts on “Citytripje Rotterdam

Laat je een reactie achter? :-)

