Goede voornemens

Onder het mom van, beter laat dan nooit, hierbij mijn goede voornemens voor het jaar 2013. Voor 2012 had ik ook een aantal dingen in de planning die ik deels wel en deels niet heb waargemaakt, vandaar dat ik er weer een aantal meeneem naar dit jaar. En mocht het dit jaar weer niet lukken, 3 maal is scheepsrecht toch? dan maar in 2014!

Healthy lifestyle
Zo wilde ik gezonder gaan leven, iets wat ik zonder plan deed, en wat dus ook best wel faalde. Ik heb eerder Sonja Bakker gedaan en daarmee ben ik blijvend afgevallen. Ik kan het dus wel, vorig jaar alleen even niet. Nouja, ik heb wel genoten en ben niet dik geworden ofzo, dus dat maakt eigenlijk niet heel veel uit.
Toch ben ik nu een beetje klaar met al die vettige troep (als je dat maar vaak genoeg tegen mezelf zeg, ga ik het misschien nog een keer geloven..). Waarom is alles wat ongezond is zo lekker? Waarom zijn vet en suiker niet gewoon goed voor je? Achja, het is nu eenmaal zo, en daarom ben ik dus met Bodieboost begonnen. Ik ben nu vier dagen bezig, en het gaat goed! Wel wil ik nog wat extra sporten. Komt goed!

Tumblr_mg7s91brj81qkj4aro1_500_large
bron

Saving money
In sparen ben ik niet zo goed. Vooral sinds ik op kamers ben gaan wonen. Nu woon ik weer bijna constant thuis en geef ik iets minder uit. Nu ben ik wel weer meer tijd kwijt, waardoor ik dus gestopt ben met werken. Ik doe er wel wat kleine dingetjes bij zoals af en toe bijspringen bij de Bijenkorf en opendagen en proefstudeerdagen op school. Daar koop ik dan alleen iedere keer nieuwe kleding voor, of eten, of wijntjes, of treinkaartjes in het weekend. Máár ik wil dit jaar graag op vakantie, het liefst 2x als ik even eerlijk ben. Dat gaat natuurlijk niet lukken zonder sparen. Dus mijn doelstelling: baantje zoeken wat te combineren is met mijn studie en sparen!

Grace-hotel-in-santorini-3_large
bron

Meer leuke dingen doen
Dit goed voornemen gaat niet helemaal hand in hand met de vorige, maar toch vind ik hem belangrijk. En genieten hoeft niet zo duur te zijn toch? Lekker koken met vriendinnetjes, filmpje kijken met vriendje, naar de bios, door de stad slenteren (niks kopen dan hé), naar het strand, een terrasje pakken en gewoon een random trein ergens naartoe nemen. Ja, dit moet makkelijk te doen zijn!

Tumblr_mga0blzjdk1rmbsjco1_500_large
bron

Daarnaast wil ik mijn best doen voor een leuke stage, gezond zijn en  blijven, feesten, veel tijd spenderen met leuke mensen en vooral genieten!
Heb jij ook goede voornemens? En hoe gaan ze je tot nu toe af?

One thought on “Goede voornemens

  1. Ik ben ook gaan Bodieboosten, maar ook puur om gezonder te eten. Ik hoef geen kilo’s kwijt. Maar ik at alleen ontbijt en avondeten, dat was nooit goed. haha En inderdaad veel leuke dingen doen lekker genieten van alles!

    Like

Laat je een reactie achter? :-)

