Bodieboost: week 1

De eerste week zit erop! En ik kan je vertellen, het is me heel goed afgegaan.
Natuurlijk was het een beetje wennen en heb ik nog wel af en toe honger.
Toen ik de weekmenu’s zag dacht ik dat ik dat echt veel honger zou krijgen, omdat ik normaal de hele dag door eet. Toch viel het heel erg mee, en had ik alleen tussen de lunch en het avondeten veel honger. Vanochtend heb ik me gewogen, en ik ben in de eerste week 1,4 kilo afgevallen! Daar ben ik natuurlijk super blij mee, ook al zit er vast veel vocht bij.

Wat heb ik veranderd?
Ik heb op weekdagen elke dag bijna 40 minuten gefietst (deed ik eerst ook al wel, al nam ik dan vaker de scooter of auto) en ik ben heel veel water en thee gaan drinken, dat was ook wel echt nodig want ik dronk echt heel weinig, en ik heb me natuurlijk gezond gegeten en niet gesnoept!Ik wil er wel even bijvertellen dat ik dit doe omdat ik graag gezonder wil leven en het allemaal net wel iets slanker kan. Ik heb gewoon een gezond BMI van ongeveer 22. Ik wil maximaal 5 kilo kwijt en zeker niet meer!

Wat heb ik gegeten?
Je eet in principe je ontbijt, lunch en tussendoortjes de hele week hetzelfde. Maar je mag variรซren en omdat ik het niet zo fijn vind om iedere dag hetzelfde te eten, heb ik dat gedaan. Zo at ik kwark met appel en kaneel en yoghurt met appel, kaneel en honing als ontbijt.
Als ochtend tussendoortje at ik iedere dag een banaan, want dat bevalt me wel. Vult lekker en is lekker zoet. Als lunch at ik 2 boterhammen met kaas, 2 boterhammen met kipfilet, 2 mueslibollen en een keer een pistolet met kaas en een krentenbol, klinkt niet verkeerd toch?
Tussendoor at ik worteltjes of komkommer, iets waar ik een beetje meer moeite mee had. Zo waterig en niet zo vullend als ik zou willen. Maar met wat kopjes thee erbij, en eventueel een kopje bouillon soep is het te doen. Omdat ik de hele week thuis sliep heb ik niet de hele week recepten uit het boek gegeten, maar wel wat geprobeerd. Als avondeten at ik heerlijke bami, gewoon aardappelen met groenten en vlees, wraps met gehakt en groenten (recept uit het boek, aanradertje!), boerenkoolstamppot, lasagne รฉn ik ging uiteten. Ik nam zoals in het boek beschreven 2 stukjes brood met kruidenboter (heel fijn dat dat gewoon mag) en daarna koos ik voor zalm met een krokant korstje, wat groenten en twisterfries. Gister was ik natuurlijk jarig, en daarvoor heb ik mijn jokers bewaard!

Kortom, ik heb de hele week lekker en normaal gegeten, en ben toch bijna 1,5 kilo kwijt
Me is happy!

7 thoughts on “Bodieboost: week 1

Laat je een reactie achter? :-)

