Bodieboost: week 4 + studentenproof receptje!

Week 4 alweer, het gaat echt mega snel!
Toen ik begon was mijn vriendje net vertrokken om een maand in het buitenland te studeren, en nu is hij gelukkig al weer terug! Omdat vorige week niet zo goed ging, deed ik deze week extra mijn best. Wel was mijn moeder jarig, en kwam mijn vriendje terug, dus ik had wel wat te vieren.
Maar de combinatie van mijn best doen en met mate genieten heeft zijn vruchten afgeworpen! Ik ben 0,7 kilo afgevallen! Dat brengt de stand nu op 2,7 kilo. Yey!

Deze week heb ik mezelf er weer toe gezet om echt veel te drinken want dat was er de laatste week niet meer van gekomen. Ik heb veel groene thee (Groene thee van de AH met aloΓ« vera, papaya en meloen is echt heel erg lekker!) , rooibos thee en water gedronken.

Als ontbijtje at ik vanillekwark, griekse yoghurt en magere yoghurt met een beetje vanillevla. Als tussendoortjes at ik fruit: appels, bananen en mandarijnen. Daarnaast at ik soms wat nootjes, en af en toe ook komkommer tussendoor. Op mijn moeders verjaardag nam ik een lekkere kersenflap! Lunchen deed ik ook weer lekker, mueslibollen, crackers met kipfilet en komkommer, pistoletjes gezond, kopje groentensoep en bruine boterhammen met filet americain en komkommer.
Avondeten deed ik onder andere met een lekkere salade met mozzarella, zongedroogde tomaatjes en balsamico dressing met een broodje erbij, frietjes met mayo en een kroket, aardappelen met boontjes en een lekker kipfiletje, de wraps uit week 1 en lekkere spaghetti, die we vaak op kamers maken. Het recept deel ik hieronder met jullie. Al met al heb ik dus weer heel lekker gegeten!

Recept:
Spaghetti met spinazie en spekjes (dit gerecht wordt gerekend als 1x koolhydraten, 1x groente, 1x eiwit en 1x zuivel)

Wat heb je nodig? 4 personen
Spaghetti, ongekookt ongeveer 300 gram
Groot pak spinazie uit de diepvries van 750 gram
Bakje spekblokjes van 250 gram
Bekertje creme fraiche van 200 ml
Grote ui

Hoe maak je het?
Water opzetten voor de spaghetti en deze koken. Gesnipperd uitje glazig bakken en spekjes erbij uitbakken. Spinazie er bevroren bijdoen en blijven roeren tot hij ontdooid is. Creme fraiche erbij doen en nog even lekker laten verwarmen. Smakelijk!!

In het bodieboost boek staat een soortgelijk recept, maar daar zitten pijnboompitjes in, die best wel duur zijn, haha. Dit recept is heel goedkoop. Namelijk nog minder dan 1 euro per persoon.

10 thoughts on “Bodieboost: week 4 + studentenproof receptje!

  1. Wow meid wat ben je goed bezig!! En wat gaat de tijd snel idd haha! Wauw bijna 3kg eraf, netjes! Wat is je doel?
    Hmm klinkt heerlijk dat recept, wel heel machtig denk ik gaar k ga het zeker eens proberen thanks!

    Like

  2. Dankjewel!! Ben er ook helemaal blij mee. Ongeveer 5 kilo is zeker genoeg. Heb gewoon een gezond gewicht maar heb altijd iets minder gewogen en dat wil ik nu graag weer wegen! Het is inderdaad best wel vullend, maar wel heel erg lekker!

    Like

Laat je een reactie achter? :-)

