Gratitude of the week

Tegenwoordig draait eigenlijk alles om het verbeteren van de quality of life van de mens, hiervoor worden ontzettend veel dingen uitgevonden, groot en klein. Een van die kleine dingetjes die de quality of life toch kan verbeteren is dankbaarheidslijstjes maken. Hiervoor zijn er een aantal apps voor op je smartphone of tablet, maar het kan natuurlijk ook gewoon in een boekje!
Het is eigenlijk de bedoeling dat je per dag je lijstje samenstelt, aan het einde van de dag, zo merk je dat je iedere dag eigenlijk wel iets fijns doet of meemaakt. Na een tijdje merk je dat je van steeds kleinere dingen gaat genieten, dat heb ik tenminste.
In het begin had ik wat moeite met het maken van gratitude journals. Ik wist niet goed of kleine dingetjes als zonnebril dragen of een lekkere verse jus d’orange er wel in thuis zouden horen, maar nu weet ik dat dat voor mij wel zo is!

578045_148210108679720_995168485_n_large

Ik heb een week lang iedere dag een lijstje bijgehouden en heb hier een grote lijst van gemaakt, één en al geluksmomentjes!

– Heerlijk weer- Voor het eerst in een leren jasje in plaats van een dikke winterjas naar buiten
– Zonnebril op
– Mandarijntjes
– Werken op de propedeuse uitreiking van een andere opleiding van mijn academy
– Fijn werken bij de Hunkemöller en zelf ook met een tasje naar buiten gaan
– Woensdagmiddag al naar mijn vriendje in Maastricht
– Op het terrasje, zonder jas!
– Samen naar de film ‘Silver Linings Playbook’ geweest in de bios
– Heel mooi nieuw armbandje
– Dagje Efteling, waar het helemaal niet druk was en ik in iedere attractie ongeveer vijf keer geweest ben
– Op het dak gezeten in het zonnetje
– Gezond gegeten
– 5 dagen lang mijn vriendje gezien
– Gezellige verjaardag van opa
– Mooi nieuw dienbladje
– Lekker gekookt
– Samen de stad in
– Stokbroodjes met kaasjes en tapenade en wijntjes op bed
– Vanillekaarsjes
– Warme chocolademelk
– Gooische vrouwen, weer begonnen bij seizoen 1
– Oude liedjes op iTunes terug vinden en luisteren
– Fijne BB cream van Catrice die veel beter blijft zitten dan foundation
– Uitgeslapen
– Almhof Spaanse sinaasappel roomyoghurt
– Mooi Maastricht
– Leuke plannetjes gemaakt
– Hard gewerkt aan deadlines voor school
– Ontbijtje op bed, warme broodjes en verse jus d’orange

Zouden jullie het leuk vinden dit soort lijstjes vaker terug te zien op mijn blog? Let me know!

2 thoughts on “Gratitude of the week

Laat je een reactie achter? :-)

