Bodieboost #10 – Food Diary

Na pasen ben ik weer opnieuw begonnen met Bodieboosten! Maar dan wel een beetje op mijn eigen manier. Daarnaast was ik thuis bij mijn ouders dus moest ik me wel een beetje aanpassen. Al met al is het heel erg goed gegaan en ben ik weer lekker bezig!  Met 30 day shred ben ik nog niet begonnen, dat staat op de planning voor komende week.

De gehele week heb ik mijn food diary bijgehouden en ik wil hem graag met jullie delen. Zo houd ik goed bij wat ik eet en zie ik wat ik wel heel vaak eet en waarvan ik nog wat dingetjes mis, zodat ik het volgende week kan verbeteren.

Maandag was het nog pasen, nog eventjes tijd om te genieten. Ik at bij mijn vriend thuis een heerlijke brunch: een croissantje met jam, klein hard broodje met gekookt ei, een kersen muffin, een jus d’orange en een groene thee. In de trein naar huis at ik mijn chocolade paashaas die ik gekregen had! Avondeten was ook niet al te best: frietjes met draadjesvlees en jus, wel lekker haha. ‘s Avonds dronk ik nog een paar grote koppen groene thee en at ik 3 paas chocolaatjes met praline.

Dinsdag begon ik weer met Bodieboost, en het was meteen een hele lange schooldag! Ik ontbeet om 7 uur met een schaaltje vanillekwark en een kop groene thee. Om half 11 at ik een appel. Lunchen deed ik om 12 uur met een bruine boterham met filet americain en komkommer en 2 mini krentenbollen, daarbij dronk ik een flesje water.
Om 2 uur dronk ik een klein bekertje cup a soup kip en at ik nog wat plakjes komkommer. Om half 7 kwam ik thuis en at ik erwtjes met worteltjes en 2 gekruide kippenpootjes uit de oven, erbij wat gekookte aardappelen. ‘s Avonds at ik op de bank nog een schaaltje sinaasappelyoghurt, dronk water en groene thee.

Woensdag was ik vrij maar ging ik de stad in met mama, onder andere om mijn kapotte telefoon weg te brengen. Ik ontbeet om 9 uur met vanillekwark. We lunchten bij de Hema om half 1: een lekker ciabatta broodje met rauwkost en rosbief en een kleine cola light. Thuis om 4 uur at ik een appel en dronk ik water. Het avondeten bestond uit gekookte aardappelen, een schnitzel en gewokte spinazie met uitjes en spekjes. Om half 9 at ik nog een eierkoek en dronk ik groene thee.

Donderdag begon ik de dag weer met een schaaltje sinaasappelyoghurt, groene thee en een banaan. Ik lunchte met 2 krentenbollen en om 4 uur at ik een appel en wat komkommerschijfjes. Daarna dronk ik 1 wit wijntje op een evenement voor school. Het werd laat en dus haalde ik wat te eten op het station. Een noot/rozijn twister van de AH to Go en erbij een halve bak sinaasappelyoghurt. Thuis keek ik fijn een filmpje, Australia, zo’n mooie film! Daarbij kon ik het niet laten mijn eerste joker in te zetten: een paar handjes chips.

Vrijdag ontbeet ik wéér met sinaasappel roomyoghurt. Deze keer die van de Albert Heijn, maar die van Almhoff is de allerbeste! Ik lunchte samen met mama om 12 uur met een zachte italiaanse bol met gesmolten kaas en een eierkoek. Erbij dronk ik 2 koppen thee. Tussendoor at ik nog een paar koppen thee, dronk een flesje cola light en at een banaan. Om half 6 at ik een kop tomatensoep en een bord spaghetti bolognese, jammie! ‘s Avonds tijdens het leren (wat ik de hele dag heb gedaan..) at ik een schaaltje noten/zonnebloempitten mix.

Jaja, ook zaterdag bestond mijn ontbijtje uit een schaaltje sinaasappel roomyoghurt en een kop groene thee. Ik at om 11 uur, voor mijn werk een zacht Italiaans bolletje met gesmolten kaas. In mijn pauze om 4 uur at ik een grote krentenbol en dronk ik een flesje water. Na mijn werk kocht ik op het station een pakje Vifit aardbei, daar had ik zoooveel zin in, en ik had toch nog zuivel over! Toen ik thuis kwam aten we frietjes (oei, normaal nooit 2x per week, niet eens 1x per week haha) met een stukje beenham en een salade deze keer. ‘s Avonds kwamen er vriendinnetjes en dronk ik een wijntje en at ik 2 witte Milka koekjes (mijn tweede joker!)

Een tikkeltje veel sinaasappel roomyoghurt, misschien is een beetje variatie in de categorie zuivel wel gewenst en wat te weinig fruit en groente. Over maandag zeg ik maar even niks, maar dat was een lekker dagje genieten.
Ik voel me in ieder geval al weer veel beter en fitter. Je merkt dat gewoon zo snel!
Op naar volgende week!

2 thoughts on “Bodieboost #10 – Food Diary

Laat je een reactie achter? :-)

