Keuzes

Mijn twee eerste jaren van mijn opleiding International Lifestyle zijn bijna voorbij, of nouja 1 juli heb ik vakantie en dan heb ik geen gewone colleges en projecten meer zoals ik het gewend ben. Nooit meer! Het is echt heel erg snel gegaan en nu ik eindelijk aan het ritme (of zeg maar, geen ritme) gewend ben , is het alweer bijna klaar. Heel raar.
Gelukkig komt er nu ook een heel leuk deel van de opleiding aan, namelijk mijn eerste stage en daarna meteen de minor. Ik heb dus een heel jaar geen ‘school’, wat me ook wel eens lekker lijkt.

Large

Al vanaf januari ben ik bezig met het zoeken naar leuke stage bedrijven. Iets met appearance, living, health, human movement, leisure of food en dan ook nog concepting en/of trendwatching is wat er sowieso in moet terug komen. Ik moet mee gaan helpen aan een trendrapport of conceptversterking en daarin goed begeleid worden. Daarnaast is het krijgen van een stagevergoeding natuurlijk ook wel belangrijk. Ik vind zelf appearance, leisure en food de leukste sectoren en daarnaast wil ik ook nog graag iets doen met schrijven, omdat ik dat zo leuk vind. Deze combinatie is lastig te vinden, vooral omdat bedrijven nog niet zo bekend zijn met de opleiding.

Large

Toch heb ik een hele lijst opgesteld en heb eindelijk een hele dag ingepland voor het bijwerken van mijn CV en het maken van een goede en krachtige motivatie. Het is me eindelijk gelukt en ik heb een aantal brieven verstuurd! Ik ben heel benieuwd, het lijkt me super om ergens op gesprek te mogen komen. Over alle bedrijven ben ik ontzettend enthousiast en ik kijk echt uit naar de stage periode.

Iets waar ik nog meer naar uitkijk is de minor periode. Een minor is een verdieping van je opleiding, die je aan dezelfde hogeschool mag volgen maar ook op een andere hogeschool of zelfs in het buitenland. Samen met een vriendin en studiegenoot was ik er eigenlijk al uit dat ik heel graag naar Londen wilde , om daar perfect Engels te gaan leren. Na een aantal gesprekken bleek dat dit heel moeilijk ging worden omdat onze opleiding geen directe partners heeft, en de minor bijna altijd vol zit waardoor er geen plek is voor andere opleidingen. Jammer!
Toen ging ik kijken bij Fontys en zag ik dat ze een minor Spaans aanboden, en ook nog eens in Tilburg! Ik denk dat het deze gaat worden want dan kan ik lekker op mijn kamertje blijven wonen en blijven genieten van het studentenleven.

Ik ben benieuwd wat de stage sollicitaties me op gaan leveren, dan kunnen de keuzes gemaakt gaan worden!

Bron foto’s

One thought on “Keuzes

Laat je een reactie achter? :-)

