Feuten het feestje

Ik volg de serie Feuten al een tijdje, op dit moment is seizoen 3 op tv en die is hartstikke spannend. Ik wist dat er ook een film van Feuten aan zat te komen maar wist niet dat dat al zo snel was. 17 oktober was de dag, en kwam de film uit in de bios! Afgelopen zaterdag ging ik er al naar toe en ik wil jullie graag vertellen hoe dat was.

”Het nieuwe studiejaar begint voor studentencorps H.S.C. Mercurius met een gigantisch inschrijffeest. Eeuwige student Olivier de Ruyter vecht een conflictje uit met de politie die genoeg heeft van de overlast die Mercurius in de buurt veroorzaakt. Intussen heeft advocaat Bram Wagtmans heimwee naar het studentenleven en besluit hij die avond, voor het laatst, met zijn vrienden helemaal naar de klote te gaan op de sociëteit.

Ook naar het feest komen eerstejaarsstudenten en beste vrienden Elias en Lieve. Lieve is het ideale corpsmeisje, Elias is alleen maar op het feest omdat hij verliefd is op Lieve. Dit zijn de ingrediënten voor een avond die totaal uit de hand gaat lopen.”

De film begint op de eerste college dag van Lieve en Elias, en draait eigenlijk helemaal om de avond van het inschrijffeest van Mercurius. Het hele feest loopt dus uit de hand en is ontzettend overdreven in de film. De film speelt zich af in de toekomst in vergelijking met de serie, dus je ziet hoe de hoofdrol spelers van nu er in de toekomst aan toe zullen zijn. Dit vond ik heel leuk om te zien. Ook komen de aspecten van een studentenvereniging goed naar voren. Ik was hier al wel mee bekend, maar ik denk dat het voor mensen die hiermee niet bekend zijn ook wel erg leuk is om een kijkje te kunnen nemen in die wereld.
De film was leuk, maar niet geweldig. Ik kon mijn aandacht er goed bijhouden en heb gelachen en me verbaasd, maar de film duurde dan ook maar één uur en een kwartier.
Al met al, leuke film maar niet heel spectaculair.

IMDB: 5,8
Mijn Cijfer: 6,5

3 thoughts on “Feuten het feestje

Laat je een reactie achter? :-)

