Healthy living update

Tijd voor een update over het gezonde eten en hardlopen. Om maar met de deur in huis te vallen: het gaat goed!  Ik heb lekker gelopen en gegeten en voel me fitter en gezonder. Ik ben heel blij dat ik meer in beweging ben, want ik voelde me toch wel futloos de laatste weken. Onder andere omdat ik 40 uur per week op kantoor zit. Daarnaast fiets en loop ik wel redelijk wat, maar echt sporten deed ik niet meer, dus dat is een hele verademing!

Just do it

Sporten
Ik heb alweer een aantal keer hardgelopen en het bevalt erg goed. Ik vind het heel leuk en de voldoening erna is natuurlijk ook heel fijn. Ik heb afgelopen weekend zelfs een nieuwe hardloop legging gekocht. Ik ben er heel blij mee en hij zit heel fijn! Ik heb afgelopen zaterdag avond de Halloween Run van Run2Day gerend. Dit was echt super leuk én heb het goed volgehouden met mijn geschminkte hoofd! Vanavond is het weer tijd voor een rondje! Ik wil ook weer wat work-out video’s gaan doen, al is het er maar één per week.

Eten
Ook het eten gaat een stuk beter! Ik eet vooral doordeweeks heel gezond en daar ben ik heel blij mee. In het weekend doe ik veel leuke dingen en ben ik thuis bij mijn ouders waar vaak veel lekkere dingen zijn, waar ik dan ook extra van geniet!

perks of living healthy | via Tumblr

Een stagedag ziet er vaak ongeveer zo uit:
Ontbijt: schaaltje yoghurt (de soort varieert, op dit moment halfvolle vanilleyoghurt)
Tussendoor: banaan (afgewisseld met druiven en appels)
Lunch: 2 maisboterhammen met beleg (kaas of een salade) met vaak wat groenten daarbij: komkommer, paprika of wat sla en daarna nog een plakje ontbijtkoek of een cracker met pindakaas
Tussendoor: mini eierkoekje (of een handje noten, of een stukje extra pure chocolade) en een mandarijntje
Avondeten: elke avond anders! Aardappeltjes met vlees en groenten, pasta’s, roerbak gerechtjes, risotto, salades en ook wel eens pizza.
Tussendoor: meestal niets, heel soms gun ik mezelf een zakje snack a jacks of een klein stukje pure chocolade

Ik drink verder alleen water en thee.

Yum.. :O

In het weekend ziet dit er wat anders uit
Ontbijt: schaaltje yoghurt
Lunch: 2/3 boterhammen met kaas, salade en iets zoets zoals speculaas of hagelslag of iets lekkers zoals worstenbroodjes of soep met focaccia
Tussendoor: niets of een koekje, stukje taart, wat snoepjes
Avondeten: Vaak ga ik een avond uiteten, daar ben ik echt gek op. Daarnaast gewoon hetzelfde als door de weeks: gezond en vers.
Tussendoor: Chips!! Daar ben ik echt gek op, meestal eet ik dit een keer in het weekend. Ook gaan er in het weekend meestal wel wat lekkere wijntjes in.

In het weekend drink ik water, thee, cola zero en soms een glas ijsthee.

Wat vinden jullie van mijn patroon? Hebben jullie tips voor me?
Ik wil in ieder geval yoghurt met muesli/cruesli of fruit proberen. Ik heb het idee dat dit wat fijner valt en daarnaast vind ik het ook erg lekker.

8 thoughts on “Healthy living update

  1. Inspirerend om te lezen dat je gelijk fit wordt van het sporten! Ik ben helemaal niet fit (helaas) en ga na mijn vakantie er ook echt weer aan beginnen. Geen zin in, maar zodra ik bezig ben voel ik me hopelijk gauw wat beter.

    Qua eten… Heb misschien nog wel wat tips. Zelf ben ik ook geïnteresseerd in gezond eten (ik zeg geïnteresseerd, maar kan me er niet altijd toe zetten haha). Maar heb dus al redelijk wat research gedaan (thanks to voedingscentrum).
    Ik zou van vanilleyoghurt over gaan op gewone yoghurt. Als je het fruit even in de yoghurt laat trekken, wordt de yoghurt vanzelf wat zoeter.
    Volgens mij zijn maisboterhammen ook niet zo goed. Je kan beter voor bijvoorbeeld volkorenbrood kiezen.
    Dit geldt ook voor gewone pasta’s enzo… Maar ik weet natuurlijk niet welke varianten je gebruikt.
    Misschien heb je hier iets aan😉.
    Ik kijk graag op caloriechecker/voedingscentrum. Daar vind je een overzicht wat gezondere keuzes zijn van producten. Ik heb daar altijd wel iets aan.

    Verder ziet je menu er gevarieerd uit🙂. Dus dat kan alleen maar de goede kant op gaan. Vind het in ieder geval een inspirerende post!

    Like

  2. Leuk! Ik ben je gaan volgen, ben benieuwd😀.

    Ik heb zelf voor mijn familie (zij wilde afvallen) een menu opgesteld en wonderbaarlijk hielp dit nog ook. Dus vind het zelf ook altijd leuk om me er mee bezig te houden.

    Like

  3. Wauw wat gaaf!! Ik heb er lang over nagedacht om voeding & diëtetiek te gaan studeren maar ben uiteindelijk toch voor International Lifestyle gegaan. Ik zit nu in mijn 3e jaar en ben volgend jaar klaar, maar vind voeding zo interessant dat ik erover denk er hierna nog iets mee te gaan doen!

    Like

  4. Haha je lijkt op mij! (of andersom).

    Ik wilde ook graag lifestyle design of iets dergelijks studeren. Maar dacht niet dat ik daar iets aan had, dus uiteindelijk gewoon voor SPH gegaan.
    Nu zit ik er sterk aan te denken om inderdaad ook nog voeding en diëtiek te gaan studeren!😉

    Like

Laat je een reactie achter? :-)

