Back in time: Aruba

Reizen, volgens mij is dat een van de leukste dingen die je kunt doen.
Nieuwe landen en culturen verkennen, uitrusten, mooie dingen bekijken, lekker eten.. heerlijk!
Afgelopen jaar ben ik lekker naar Kos en Kreta geweest en daar heb ik jullie al uitgebreid over verteld, het jaar daarvoor ging ik naar Mallorca en het jaar daarvoor ging ik (heel luxe) 3x op vakantie: naar Albufeira, Griekenland en Aruba. En over die laatste vakantie wil ik graag vertellen!

Maart 2011, in de carnavalsvakantie vertrok ik samen met mijn ouders naar Aruba. Met een dikke trui, uggs en een grote gebreide sjaal stapte ik in het vliegtuig om er 11 uur later op de Dominicaanse Republiek weer uit te stappen. We hadden een tussenlanding en moesten even wachten. Na nog eens een uurtje vliegen kwamen we aan op Aruba. Het was al avond, en door al het reizen waren we ontzettend moe waardoor we gauw naar bed gingen.

Aruba bestaat uit een aantal delen die erg verschillen van elkaar, zo is Palm Beach erg in trek bij de Amerikanen, en zo is het daar ook ingericht. Wij zaten aan Eagle Beach, wat low-rise genoemd wordt, lekker rustig, mooi en er staan geen enorme hotels van 20 verdiepingen.
Toen ik wakker werd en het gordijn en de schuifdeur opendeed van onze strandkamer, stond ik meteen letterlijk op het strand. Heel mooi wit zacht zand, felblauw water, een knalblauwe lucht en een warm zonnetje.

We hebben heel veel gerelaxt op het prachtige resort, het eten was heel lekker, het strand heel lekker rustig en het was allemaal gewoon heel goed verzorgd. Dat eten, dat heb ik nog een tijdje gemist toen we weer thuis waren. Ik heb nog nooit zulke lekkere ananas en mango geproefd! We gingen langs bij familie die er woont, bezochten Oranjestad en wandelden wat rond.
Ook bezochten we babybeach, hier zitten prachtige tropische vissen!

Ik hoop dat dit een beetje een beeld geeft van Aruba, het is een prachtig eiland en ik ben er echt verliefd op. Ik ga zeker weten terug, ik hoop over niet al te lange tijd. Hier kun je echt tot rust komen en genieten. Dit is natuurlijk niet alles wat er op Aruba te doen/zien is, maar ik wilde dit graag met jullie delen en wat vertellen over deze prachtige plek!

Alle foto’s door mijzelf.

4 thoughts on “Back in time: Aruba

Laat je een reactie achter? :-)

