Healthy update #2

Het is alweer bijna een maand geleden dat ik een healthy update plaatste dus leek het me leuk jullie opnieuw een update te geven. Het gaat goed!! Het hardlopen zit weer helemaal in mijn ritme en ook het gezonde eten gaat me steeds makkelijker af.
Ik voel me fitter en zit beter in mijn vel. Het gevoel na een dag gezond eten en een goede work-out is zo fijn dat ik dit echt wil blijven behouden.

Sporten
Het hardlopen gaat heel goed. Ruim 5 km aan een stuk is (bijna) geen probleem meer, ik liep gister samen met Isabelle 5,1 km in 30.40 min en daar was ik toch wel een beetje trots op! Ik loop meerdere malen per week, ik probeer 3 keer te lopen. Soms wordt dat 2 keer door drukte, soms 4 keer omdat ik het zo lekker vind. Ik moet me op sommige dagen echt inhouden, omdat mijn knieën en enkels dan echt rust nodig hebben, terwijl ik eigenlijk wel heel veel zin heb in een lekker rondje rennen.

Ook mijn wishlist qua sportkleding wordt ook steeds langer, wintertights, dikke vesten, een jasje voor als het regent, goed sokken, een hoofdband, een muts, handschoentjes.. maar met stipt op één nieuwe en aangemeten hardloopschoenen. Ik wil absoluut geen blessures maar juist lekker door kunnen blijven rennen, en daarom ben ik er voor aan het sparen. (en ze staan op mijn kerst en verjaardagsverlanglijst, haha)

Op dit moment is mijn doel 7,5 km kunnen lopen aan een stuk, redelijk snel en daarnaast mijn tempo op de 5 km verhogen. Wanneer ik goede schoenen heb wil ik gaan trainen voor de 10 km en daarna zie ik wel weer verder wat ik wil gaan doen! 15 km klinkt nog zó ver weg, maar het lijkt me fantastisch die een keer te kunnen lopen.

Zoals ik al eerder vertelde werk ik elke dag van 9 tot half 6, meteen daarna kleed ik me om en ga ik lopen. Ik had nooit verwacht dat ik dit zou doen en kunnen opbrengen na zulke lange dagen stage. Maar ik voel zo fit na zo rondje hardlopen dat ik daarna (na een heerlijke douche natuurlijk) ook nog allemaal werk verzet krijg: heel fijn!

Daarnaast kan ik bijna niet stilzitten en naast dat ik elke dag sowieso fiets doe ik ook veel oefeningen zoals squats en buikspieroefeningen.

Image and video hosting by TinyPic

Voeding
Ik probeer steeds meer gerechten uit en ze vallen bijna allemaal ook heel goed uit! Ik vind het leuk om met gezonde ingrediënten te experimenteren en haal er ook veel voldoening uit. Daarnaast gaat het eten overdag ook heel goed en daar ben ik trots op! Het enige minpuntje zijn de weekenden, dan gaat er nog wel eens een jokertje te veel in. Daarentegen loop, fiets en sport ik veel in het weekend wat wel een goede tegenhanger is. Alsnog geen excuus, dus mijn plan is me nu echt aan die twee jokers te gaan houden.

Voorbeeld van een eetdagboek van een stagedag:
Ontbijt: 2 kleine Activia standyoghurtjes
Lunch: 2 bruine boterhammen met kaas en een kop tomatensoep
Tussendoor: banaan en voor het hardlopen een kleine mueslireep met cranberry
Avondeten: couscous met champignons en walnoten en zalm met ananas uit de oven (recept hiervan staat hier al op mijn blog)
Op deze dag heb ik 60 minuten gefietst en daarnaast 5,1 km hardgelopen, heel veel thee en wat glazen water gedronken.

Voorbeeld van een eetdagboek in het weekend
Brunch: 2 glazen mango/sinaasappelsap en een stuk meergranenstokbrood met brie, honing en walnoten
Tussendoor: Warme chocolademelk met slagroom en een koekje
Avondeten: Stokbrood met kruidenboter, tagliatelle met garnalen, cherrytomaten, pesto, Parmezaanse kaas en rucola, een schaaltje crème brûlée en twee witte wijntjes (van de tagliatelle komt nog een recept!)
Tussendoor: handje kruidnootjes en twee glazen spa en fruit
Op deze dag heb ik een uur gewandeld en naast het drinken in de lijst een aantal koppen thee gedronken.

Al met al ben ik tevreden, en ben van plan lekker zo door te gaan!
Wat vinden jullie van mijn lifestyle op dit moment?

10 thoughts on “Healthy update #2

  1. Wat ben je goed bezig met gezond eten en het sporten. En je hebt helemaal gelijk dat je veel fijner gaat voelen met het gezonde eten en sporten. Ga zo door.

    Like

  2. Wauw goed man. Heel inspirerend, maar ook een beetje jaloersmakend😉. Ik ben er nog steeds niet aan begonnen. Voor mijn vakantie wilde ik al hardloopschoenen gaan kopen, maar bleken ze van Nike niet eens mijn maat te hebben. Ik wil graag eerst goede schoenen en daarna ga ik echt beginnen. Snel maar kopen dus.

    Jij bent in ieder geval super goed bezig!
    En dat je dan in het weekend af en toe van iets lekkers geniet kan echt geen kwaad hoor.🙂

    Like

  3. Dankjewel! Ik had zelf ook niet verwacht dat ik het zou doen haha, maar ik doe het nog steeds! Tijdens mijn stage zit ik bijna de hele dag, dus dan vind ik het heerlijk om nog een rondje te rennen.

    Like

  4. Haha, wat lief! Dankjewel!! Goede schoenen zijn inderdaad wel essentieel, ik ga binnenkort naar Run2Day om daar zo’n hele meting te laten doen zodat ik de perfecte schoenen kan vinden. En inderdaad, dat lekkers kan ik ook echt niet laten!

    Jij heel veel succes, you can do it!

    Like

Laat je een reactie achter? :-)

