Healthy recept: gevulde courgette

Na gevulde paprika vond ik het tijd om eens wat anders te vullen. Via Pinterest kwam ik op gevulde courgettes en ik besloot ze te maken, maar er wel mijn eigen draai aan te geven. Na een fijne hardloop ronde van 6,3 km dook ik de keuken in. Het resultaat was heerlijk en daarom deel ik dit recept vandaag met jullie.

Image and video hosting by TinyPic

Dit recept is geschikt voor 2 personen
Ingrediënten
2 kleine courgettes
2 tomaten
1 rode paprika
1 ui
1 teentje knoflook
1 eetlepel olijfolie
1 eetlepel pesto genovese
1 eetlepel tomatenpuree
1 bol mozzarella
basilicum (ik gebruikte bij gebrek aan verse gedroogde)
100 gram ongekookte zilvervliesrijst (je kunt er ook voor kiezen meer te gebruiken, maar ik vond dat niet nodig)
2 eetlepels yoghurt

Bereidingswijze:
1. Zet alvast water op het vuur voor de rijst. Snijd de courgettes in de lengte doormidden en hol ze uit met een lepel, het spul wat je eruit haalt kun je weggooien, maar ook gebruiken in bijvoorbeeld een wokgerecht de volgende dag. Bestrijk ze met wat olijfolie en bestrooi flink met peper en zout. Zet ze alvast in de oven op 200 graden voor 10 minuutjes. Hierdoor kunnen ze lekker zacht worden.
2. Snijd de ui, paprika, knoflook, mozzarella en tomaat fijn en kook ondertussen de rijst gaar.
3. Haal de courgettes uit de oven en bestrijk ze met wat tomatenpuree en pesto vul ze eerst met een klein laagje rijst en daarna de groenten, top ze af met de mozzarella kaas en bestrooi ze met wat basilicum.
4. Zet ze weer terug in de oven voor zo’n 20 tot 25 minuutjes. Dan zijn je groenten gaar en de kaas lekker gesmolten.
5. Serveer op een bord met de overgebleven rijst en wat yoghurt erover heen voor een heerlijke frisse smaak.
6. Eet smakelijk!

4 thoughts on “Healthy recept: gevulde courgette

  1. Ziet er inderdaad erg lekker en ook makkelijk te maken uit! Ik heb het weleens in een restaurant gehad maar nog nooit zelf gemaakt, misschien toch maar eens proberen…

    Like

  2. Pingback: Bijkletsen #10 | Life of Simone

Laat je een reactie achter? :-)

