New in: Nike Lunarglide 5 shield

Zondagmiddag ging ik samen met mijn vader naar Run2Day voor nieuwe hardloopschoenen. Mijn vorige waren goedkoop en merkloos en omdat ik steeds langere afstanden ga lopen vonden mijn ouders en ik zelf het belangrijk om op goede schoenen te gaan lopen.
Ik liet een videoanalyse maken en zo werd er precies gekeken hoe ik loop. Ik heb de neiging om een klein beetje naar binnen te gaan met mijn voeten en ik ren een beetje met x-benen volgens de video (sexy!) en dus ging de man van de winkel opzoek naar schoenen die hier goed bij zouden passen. Ik paste een paar Sauconyโ€™s, Mizunoโ€™s en Nikes. De nikes zaten me als gegoten en bieden extra veel ondersteuning door de harde achterkant. Er zit ook een lichte correctie aan de binnenkant van mijn voet zodat ik mijn voeten wel recht neer MOET zetten tijdens het rennen.

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Ze zijn gemaakt van heel licht en zeer ademend materiaal, voor extra comfort tijdens het lopen. Daarnaast is het panterprintje en het Nike logo reflecterend, zodat je ook in het donker goed zichtbaar bent, wat natuurlijk zorgt voor extra veiligheid. Er zit een of andere techniek in die ervoor zorgt dat de schoen heel goed om je voet heen sluit en het Lunarlon foam zorgt bij iedere stap voor een zachte landing. Daarnaast zorgt de schoen voor stabiliteit! En ook al is het maar bijzaak, ik vind ze ook heel mooi.

Inmiddels heb ik ze al uitgetest en ze rennen inderdaad echt super. Wat een verschil, vooral in demping, met mijn oude schoenen. Hier ga ik hopelijk heel wat kilometertjes op maken!

10 thoughts on “New in: Nike Lunarglide 5 shield

  1. Mooie schoenen!๐Ÿ™‚ Goede schoenen zijn inderdaad echt een must! Loop zelf op Asics, ook met een blok aan de binnenkant van mijn voet omdat ik doorgezakte pootjes heb, haha.

    Like

Laat je een reactie achter? :-)

