Jezelf blij maken: hoe dan?

Het leven is niet 100% maakbaar en dat zal het ook nooit worden. Er zijn altijd dingen waar je zelf geen invloed op hebt, zowel positief als negatief. Ik ben van mening dat je je hierdoor niet op de kop moet laten zitten en er altijd het beste van moet maken. Shit happens, act tough and get over it, is dan ook een quote die ik erg kan waarderen.

Maarrehh.. dat is natuurlijk wel heel kort door de bocht en een typisch gevalletje van makkelijker gezegd dan gedaan en daarom heb ik een aantal tips om je daar bij te helpen.

Plan een relax weekend in
En het liefst zo snel mogelijk. Geen afspraken, zelfs niet met vriendinnetjes. Blijf lekker lang in bed liggen, neem een heerlijke douche of bad, lak je nagels, lees tijdschriften, kijk series, kook lekker en gezond eten, bak iets lekkers voor jezelf zoals een heerlijke brownie en geniet gewoon even lekker van het niets doen. Probeer niet te denken aan deadlines, school, werk, stages, geld etc, maar denk aan vakanties die je hebt gehad of nog gaat hebben, aan kerstmis, aan familie, aan lekker eten, aan de zomer, aan mooie make-upjes.

relaxing bath
(Ik weet niet hoe het met jullie zit maar zo ziet mijn badkamer er niet uit voor ik in bad ga.. maarja wel sfeervol)

Eet gezond
Het is heel verleidelijk om je mandje vol te gooien met ongezonde producten in de supermarkt, ik weet het, maar hoe fijn is het gevoel als jij als enige op de band alleen maar gezonde boodschappen hebt. Ik had dit vorige week: ik stond na een lange werkdag aan de kassa en voelde me maar bleh en bah. Het meisje voor me had 2 repen chocolade, een fles cola, een zak chips, een diepvries pizza en een pak vla.ย  Ik had bananen, studentenhaver, extra pure chocolade, muesli en yoghurt. Feels goed!

๐Ÿ’–๐Ÿ“

Telefoon uit (ja ik weet dat het lastig is, op stil mag ook!)
Whatsapp.. ik word er af en toe helemaal naar van. Het is naast handig soms ook heel frustrerend omdat niets goed over komt. Kijk even voor een paar uur niet op je telefoon, ga gewoon fijn iets voor jezelf doen zonder gestoord te worden door whatsapp en facebook geluidjes.

Ga sporten
Een beetje in tegenstelling tot het relaxweekend maar ook sporten kan heel relaxt zijn. Je even helemaal uitleven met hardlopen of in de sportschool zorgt ervoor dat je je gedachten kunt verzetten en na je work-out en een fijne douche met je favoriete douchegel en bodylotion voel je je weer fit en daarnaast gezond!

Girl

Schrijf!
Schrijf op waarom je je niet fijn voelt, je zult zien dat meestal eigenlijk best wel meevalt. Of schrijf juist op waar je trots op bent, dingen die je hebt bereikt en doelen die je wil gaan bereiken, dit kan heel motiverend werken!

DIY
Maak dat recept wat je op Pinterest hebt gepind en er zo lekker uit ziet, bak die taart uit de Allerhande, doe do it yourself projectjes. Het kost niet veel qua geld maar je kunt er wel eventjes mee zoet zijn. Die voldoening als iets is gelukt en mooi of lekker is, that makes you happy! Geef dingen die je zelf maakt ook eens weg, dan is de voldoening nรณg groter!

Shoppen
Dit is eigenlijk niet echt een tip maar meer iets wat voor mij heel goed werkt. Lekker shoppen, nieuwe collecties bekijken, nieuwe outfits bedenken en uitproberen. Kleding, make-upjes, beautyproducten, interieurspulletjes: ik word er altijd blij van! Een goede tip hierbij is wel: koop dingen die je nodig hebt of waar je in ieder geval veel aan hebt. Nutteloos spullen kopen is altijd zonde en maakt je op ten duur zelfs minder blij.

Starbucksโ˜•๏ธ

Wat doen jullie als je baalt van iets en jezelf wil opvrolijken?
Bron foto’s: Weheartit

5 thoughts on “Jezelf blij maken: hoe dan?

  1. DIY is altijd goed inderdaad๐Ÿ™‚ Ga snel eens een week vrij nemen en dan bovenstaande zoveel mogelijk doen, even weer tijd uittrekken voor alleen maar leuke dingen๐Ÿ™‚

    Like

Laat je een reactie achter? :-)

