Wintertip: Dagje Maastricht

Als jullie mijn blog al lang volgen weten jullie dat ik gek ben op Maastricht. Het is denk ik mijn lievelingsstad van heel Nederland. Ik heb het geluk dat mijn vriend er woont. Hij woont in een studentenhuis op loopafstand van de stad wat natuurlijk super is! Ik ben er regelmatig een dagje of weekendje en dat kan ik iedereen aanraden! Heb je niemand in de buurt waar je zomaar kunt blijven slapen? Je kunt een dagje gaan, bijvoorbeeld met de trein of een hotelletje boeken en er een weekendje verblijven: het is het waard!

Winter :)

Afgelopen weekend was het voor mij weer tijd voor een weekendje Maastricht en wat heb ik weer genoten.
Vrijdagavond liepen we even de stad in voor wat boodschappen en wat was het Vrijthof weer ontzettend mooi! Allemaal lichtjes, kraampjes, kerstbomen, lekker eten, muziek: een echte kerstsfeer. Zaterdag was het tijd voor een dagje Aachen, in Duitsland. ’s Avonds gingen we heerlijk uiteten, deze keer bij Tokyoto, een sushi & grill restaurant. De beste van Maastricht kan ik wel zeggen, zelfs de beste waar ik ooit heb gegeten! Zondag middag liepen we lekker dik ingepakt tegen de kou de stad in, die overal prachtig is versierd. Er hangt een echte kerstsfeer en op elke hoek kun je warme chocolademelk en warme wafels krijgen. We liepen rond, genoten van de sfeer, doken wat winkels in en sloten af met warme chocolademelk een oliebol en voor mij een wafel met chocolade. Natuurlijk zijn er nog veel meer dingen te doen in Maastricht en ik wil jullie graag wat tips geven.

Christmas Lights | via Tumblr

Kijken
Tot het eind van het jaar moet je zeker naar het Vrijthof gaan. Zoals ik al vertelde is het hier echt prachtig aangekleed. Ontzettend veel lampjes, gezelligheid, muziek, sfeer etc! Er zijn heel veel kraampjes waar je leuke spullen en lekker eten kunt kopen en er is ook een schaatsbaan. Aan het Vrijthof liggen heel veel terrasjes met terras verwarmers waar je heerlijk even kunt gaan zitten.

Het stadspark vind ik heel leuk om even doorheen te wandelen, er staat een oude stadsmuur waar je zelfs op kunt klimmen er overheen kunt lopen. Je moet hier van houden maar ik vind het wel leuk om gezien te hebben!

De Markt. Ook aan de markt heb je een aantal hele leuke terrasjes. Minckelers is mijn favoriet. Lekker eten en drinken voor een betaalbaar bedrag!

Ook de St. Pietersberg is erg mooi en leuk om rond te wandelen of eventueel zelfs hard te lopen.

Christmas @ Maastricht

Winkelen
Winkelen is in Maastricht ontzettend leuk en je kunt het er vooral erg goed! Maastricht doet niets ten onder aan bijvoorbeeld Amsterdam qua shoppen. Naast de grote ketens zoals een hele mooie Bijenkorf, V&D, Zara, Mango, Bershka, Hunkemöller, Kruidvat, C&A, Vero Moda, Only, Pieces en ga zo maar door zijn er ook een hele hoop leuke boetiekjes en cadeauwinkels in de straten rondom het Vrijhof en de Markt waar je leuke cadeautjes en mooie kleding kunt kopen. Het is in Maastricht elke zondag koopzondag vanaf 12 uur.


Bron

Koffie drinken
Koffie drinken in Maastricht moet je absoluut bij Coffeelovers doen. Het is een Maastrichtse koffiebar met maar liefst zeven vestigingen in de stad. Ze hebben veel soorten speciale koffies, lekkere taartjes zoals cheesecake, muffins en brownies, je kunt er high-tea’en en daarnaast kun je er ook nog heerlijke broodjes eten als ontbijt of voor de lunch.

Photo by bigbossstefan • Instagram

Eten
Lunchen en uiteten kun je in Maastricht ook heel erg goed. Qua lunchen en dineren is Minckelers, waar ik al eerder over vertelde, mijn favoriet. Het restaurant ligt op de Markt en is een gezellig eetcafé. Het is helemaal niet duur, de sfeer is er super gezellig en het eten is heerlijk. Wil je goedkoop Italiaans of Turks eten? Dan moet je zeker naar Capadokia gaan, ook dit restaurant ligt aan de Markt en hanteert zelfs studentenkortingen. Het is er klein, maar wel gezellig binnen. Mijn favoriete sushi restaurant is Tokyoto aan de Kesselskade. een hele mooie locatie, een hele goede service en perfecte sushi en grill gerechten. Ruime keus en heerlijk eten!

Avond
Is je energie nog niet op na zo’n heerlijke dag struinen door Maastricht? Ga dan lekker stappen. Ik vind dat je heel goed kunt stappen in Maastricht, er hangt altijd een hele gezellige sfeer. De Feesfebrik aan de Markt in mijn favoriet. Hier is het altijd druk en super gezellig. Heb je meer zin in een filmpje, er is een grote Pathé in Maastricht.

Heb jij al zin gekregen om een weekendje naar Maastricht te gaan?
Bron foto’s: Weheartit

8 thoughts on “Wintertip: Dagje Maastricht

  1. Het lijkt me een hele leuke stad om eens een keer te bezoeken. Toevallig heb ik twee weken kerstvakantie haha. Ik vind je blog echt leuk ik volg je op bloglovin.
    liefs

    Like

Laat je een reactie achter? :-)

