Recept: Tagliatelle panga & pesto

Ik liet al eerder een fototje van dit gerecht voorbijkomen in mijn wekelijkse bijklets artikeltje. Ik wilde wachten tot ik een betere foto had totdat ik het recept plaatste maar helaas lukte mijn foto weer niet, toch kon ik niet meer wachten met het delen ervan. Ik maakte het gerecht na een heerlijk rondje hardlopen, en zelfs mijn huisgenoot die absoluut niet van vis houdt vond het heel lekker. Daarnaast is het een simpel gerechtje, snel klaar, gezond en niet te duur.


Bron foto (Mijn eigen foto was helaas mislukt, te donker en bewogen. Ik beloof jullie een eigen foto wanneer ik dit nog een keer maak!)

Voor 2 personen heb je nodig:
150 gram pasta ongekookt, ik nam deze keer tagliatelle
2 grote eetlepels pesto genovese
1 bakje champignons van 250 gram
1 teentje knoflook
2 pangasius filets
olijfolie, peper & zout

Hoe maak je het? Heel simpel.
1. Breng water aan de kook en kook de pasta gaar, bij tagliatelle duurt dat ongeveer 5 minuutjes.
2. Maak ondertussen de champignons schoon en snijd ze in blokjes.
3. Snijd een teentje knoflook heel fijn en bak deze in wat olijfolie aan, doe de champignons erbij en bestrooi rijkelijk met peper en zout. Laat de champignons bakken tot ze lekker bruin en gaar zijn. Doe ze hierna in een schaaltje.
4. In de pan van de champignons doe je opnieuw wat olijfolie en hierin bak je de vis. Ik vind het lekker om de vis met veel peper en zout te bestrooien, maar dat is naar eigen smaak.
5. Giet de pasta af. Doe de pasta terug in de pan en zet deze weer terug op het vuur. Roer er 2 eetlepels pesto doorheen en ook de champignons mogen er weer bij.
6. Serveer de pasta met de vis erboven op.
7. Eet smakelijk!

Een ideaal pre kerstmis gerechtje, want het is ook nog eens lekker goedkoop!

6 thoughts on “Recept: Tagliatelle panga & pesto

Laat je een reactie achter? :-)

