Hot Hatha Yoga

Onder het mom van gezond leven wilde ik weer eens iets nieuws gaan uitproberen. Het hardlopen gaat nog steeds heel goed en ik heb er heel veel plezier in. Ik ben hard aan het trainen voor mijn eerste loop op 12 januari! Goed, ik wilde al een tijdje yoga proberen, en iedere keer als ik naar mijn stage fietste kwam ik een bord tegen van Yoga Centrum Tilburg met een sticker erop over Hot Yoga. Iedere keer nam ik me voor om een proefles te gaan doen maar het kwam er maar niet van, tot ik mijn idee met Isabelle deelde. We schreven ons samen in voor een proefles en vorige week was het zo ver!

Do yoga and enjoy

We kozen voor Hot Hatha, een vorm van yoga in een ruimte die van boven met infrarood verwarm wordt, tot zo’n 40 graden. Die warmte werkt intensief op je spieren en zorgt ervoor dat je makkelijker kunt bewegen. Je bent tijdens Hot Hatha dus eigenlijk leniger dan je normaal bent. Je zweet natuurlijk erg veel in de les, maar dit is goed voor je. Je verbrand veel energie en je voert enorm veel afvalstoffen af.

De les bij Yoga Centrum Tilburg duurde 75 minuten. We begonnen met een pranayama, dat is een ademhalingstraining. Deze activeert de longen en richt je aandacht op je lichaam. Hierna gingen we staan waarbij balans, kracht en uithoudingsvermogen aan bod kwamen. Dit was echt best wel heftig en zwaar, vooral door de warmte. Af en toe kreeg ik tintelingen in bijvoorbeeld mijn armen en voeten en iedereen zweette echt enorm. Hierna begon de grondserie. Hierin werd gewerkt aan het versterken van je bovenlichaam, rug- en buikspieren en daarnaast je heupen en ruggengraat. De les eindigde met een heerlijke ontspanningsoefening, dat vond ik het fijnst van allemaal!

Fitness girl

Ik had veel verwacht van Hot Hatha en mijn verwachtingen zijn ook zeker uitgekomen, ik voelde me heerlijk (na een fijne douche natuurlijk). Het was best wel intensief maar het voelde daarom ook erg goed, mijn hart klopte op sommige momenten gewoon net zo hard na 5km hardlopen, en dat zegt toch wel wat. Door de ontspanningsoefening op het eind ging ik heerlijk ontspannen weg. Ik ga een strippenkaart overwegen zodat ik af en toe een lekker lesje yoga kan blijven volgen.

Keep Calm and Do Yoga. | via Tumblr

Bron foto’s: Weheartit

3 thoughts on “Hot Hatha Yoga

Laat je een reactie achter? :-)

