Review: Rituals skincare

Al lange tijd was ik op zoek naar een fijne skincare lijn om gebruik van te gaan maken. Ik gebruikte allerlei producten door elkaar en dat wilde ik niet meer. Ik kwam terecht bij Rituals en van mijn lieve ouders kreeg ik voor sinterklaas een hele set! Ik gebruik de producten nu dus ruim een maand en vond het tijd voor een review.

Image and video hosting by TinyPic

Ik heb de mild eye make-up remover (€10,50), de ultra calming facial toner (€11,50),  de mild facial cleansing milk (€10,50), de sensitive skin day cream (€29,50) en de brightening face exfoliator (€12,50).

Mijn huid is in de winter vaak erg droog en gevoelig, daarnaast heb ik wel een vettere t-zone waarop heel soms puistjes verschijnen. Verder heb ik gewoonlijke elke herfst/winter last van extreem droge eczeem plekken op mijn gezicht. Deze blijven altijd weken zitten, zien er niet uit en doen veel pijn. Ik kan alvast verklappen dat ik daar mede door deze crème (in combinatie met soms een paar dagen hormoonzalf) dit jaar nog helemaal geen last van heb gehad: hoera!

Ik gebruik alle producten, met uitzondering van de face exfoliator (scrub) dagelijks. Ik maak eerst mijn ogen schoon door het flesje eye make-up remover te schudden en wat op een watje te doen. Hetzelfde doe ik met de cleansing milk en toner (deze schud ik niet). Hierna smeer ik mijn gezicht lekker in met een laagje van de heerlijke redelijk dikke zachte lekkere ruikende day cream. Eens a twee keer per week scrub ik mijn gezicht onder de douche met de exfoliator. Dit doe ik door mijn gezicht nat de maken, wat scrub op mijn gezicht te doen, rustig te wrijven en het hierna af te spoelen.

De producten zitten allemaal in erg fijne verpakkingen, de flessen milk en toner zijn lekker groot en er zit een slotje op de dop zodat je deze kunt meenemen. Helaas zit er in mijn fles toner een foutje waardoor hij blijft lekken als ik hem meeneem, hier heb ik inmiddels contact met Rituals over gehad en dit hebben zij heel goed opgelost. Naast dat de producten er mooi uit zien, zijn de verpakkingen ook heel hygiënisch. Je hoeft nergens met je vingers in waardoor de producten lekker fris blijven.

De producten zijn heel fijn in gebruik, ze ruiken subtiel maar lekker en zorgen direct voor een hele fijne zachte en verzorgde huid. In een maand heb ik gemerkt dat mijn huid rustiger is geworden. Ik zie de Rituals skincare lijn echt als een soort van neutralisator, die je huid helemaal maakt zoals hij eigenlijk hoort te zijn. Mijn huid is enorm opgeknapt. Ik heb bijna geen droge plekken en ook geen puistjes meer. Mijn huid is het grootste deel van de tijd egaal en fijn verzorgd.

Ik vind de producten wat prijzig, maar zeker niet te duur. Ik ben erg blij dat ik deze hele lijn cadeau heb gekregen en blijf hem met veel plezier gebruiken. Ze geven me een gevoel van luxe en zorgen ervoor dat mijn huid er zo uitziet zoals ik wil. Ik zou deze producten dus zeker opnieuw kopen en aanraden aan iedereen!

5 thoughts on “Review: Rituals skincare

  1. Mooie routine heb je! Het lijkt me heerlijk om gezichtsproducten te gebruiken van Rituals. Ik heb er enkele douche foams en body creams van, té heerlijk gewoon❤

    Like

  2. Ik gebruik sinds kort ook ongeveer dezelfde routine als deze, namelijk eerst de sensational soft cleanser, de ultra calming toner en de sensitive day cream. Maar als ik de toner aanbreng met een watje (na de cleanser dus) prikt hij een beetje, niet erg fel, maar toch onaangenaam genoeg dat er em niet volledig laat intrekken, heb jij dit ook?

    Like

Laat je een reactie achter? :-)

