Bodieboost #1

Ik heb het nieuwe Bodieboost kookboek binnen gekregen om te testen voor mijn blog, zoals ik al vertelde. Naast heel veel recepten staan er ook vier nieuwe weekmenu’s in, die ik er super goed uit vind zien. Ik ben super enthousiast weer begonnen om mijn goede voornemens (5 kilo afvallen bijvoorbeeld) te behalen. Hierbij mijn eetdagboek van week 1!

Rustic bread smoked salmon and cream cheese sandwich | Grub & Gurgles

Maandag at ik als ontbijt een bruin broodje met pindakaas. Tussendoor at ik een peer en ik lunchte met 2 boterhammen met gerookte zalm en salade. Ik dronk er een glas melk bij. Tussendoor at ik een appeltje en als avondeten maakte mijn huisgenootje macaroni met roomkaas, prei, kip, champignons en boursin. Ik liep 7,2 km hard in 44 minuten en dronk veel water en thee.

Miso Soup = 57kcals

Dinsdag at ik weer een bruin broodje pindakaas en tussendoor een peer. Ik lunchte met een pistolet met sla, komkommer en rookvlees en een kopje bouillon. Erbij een glas melk. Tussendoor een banaantje en als avondeten rijst met kip kerrie. Ik liep 5,5 km hard in 29 minuten en dronk water en thee.

Woensdag begon weer met een bruin broodje pindakaas en tussendoor at ik weer een peertje. Mijn lunch was een meergranen pistolet met tonijn en sla en een klein appel-kaneel yoghurtje. Tussendoor at ik een appel en als avondeten maakte mijn huisgenoot aardappelpuree met spekjes, een runderworstje en rode kool.

Donderdag begon ik weer met een broodje pindakaas, volgens het weekmenu. Het begon me wel echt heel erg tegen te staan dus ik besloot vrijdag weer fijn aan de kwark te gaan! Tussendoor at ik een banaan en liep ik 40 minuten naar de copyshop en terug tijdens mijn stage. Ik lunchte met een hele donkere pistolet met kipfilet, komkommer, peper, zout en een beetje honing-mosterd dressing. Daarbij een glas melk. Ik at tussendoor een peer en moest ‘s avonds alleen eten in mijn studentenhuis en nam een kop mosterdsoep met een Italiaanse bol en een gebakken eitje. Ik dronk veel water en thee.

Vrijdag was mijn laatste stagedag en die begon ik zenuwachtig met een groot glas water, een kop winterstorm thee en een schaaltje vanille kwark. Tussendoor at ik een half stukje carrot cake, die ik zelf trakteerde. Ik lunchte met 2 crackers met kaas en komkommer en ééntje met pindakaas. Ik had niet zoveel honger dus besloot het daarbij te laten. Tussendoor at ik niets meer omdat mijn presentatie toen plaatsvond. Ik ging ‘s avonds uiteten met mijn vriend en we deelden als voorgerecht nacho’s met salsa en cheddar, ik dronk een cola light, at als hoofdgerecht vegetarische portobello fajitas met 2,5 kleine tortilla, guacamole, een beetje rijst en wat salade. Als nagerecht deelden we samen een kokosparfait met gekarameliseerde ananas, super lekker en een heerlijk avondje!

Zaterdag was een beetje een hectische dag! We sliepen lekker samen uit en we gingen even snel de stad in om nog wat leuks te kopen wat ik op mijn verjaardag kon dragen. Ik at eerst thuis een schaaltje yoghurt. Ik vond een mooie blouse bij Vero Moda en slaagde ook nog goed bij Hunkemöller. We kochten snel een zak eierkoeken waar ik er over de hele dag 3 van at. ‘s Avonds reisden we naar mij thuis en hier aten we aardappeltjes, spruitjes met ui, paprika en een beetje ketjap en een stuk pangafilet met peper en zout. De rest at ‘s avonds nog chocolademousse en bonbons, maar ik nam heel verstandig niks.

Zondag vierde ik mijn verjaardag dus ik wist dat dit niet een heel gezonde dag zou worden, maar wel een héle leuke dag dus dat maakte me niet zoveel uit! Ik ontbeet met verse jus d’orange en 2 warme pistoletjes: ééntje met filet americain, peper en zout en één met hagelslag. ‘s Middags at ik een puntje van mijn zelfgemaakte bastogne-chocoladefudge taart en had daarom geen trek ik mijn lunch. Tussendoor at ik nog wat zeebanket chocolaatjes, een puntje quiche, een mini kaasbroodje, 2 caprese stokjes en een paar chipjes. ‘s Avonds had ik weer niet zoveel honger dus ik at een broodje gezond met kaas, ham, ei, tomaat, sla en komkommer. Ik dronk nog twee wijntjes en at nog een heel klein stukje taart.

Tot zover mijn week! Ik moet erbij zeggen dat ik elke dag veel water en thee heb gedronken en iedere dag minstens 20 minuten fiets.
Ik ben heel erg tevreden, en daar stemde mijn weegschaal mee in.
Ik ben 0,8 kilo afgevallen waar ik heel blij mee ben!

De stand
Doel: – 5kg
Nu afgevallen: -0,8kg
Rest doel: -4,2kg

Ik ben gister alweer lekker bezig geweest, alhoewel ik ook nog wel heb genoten van mijn echte verjaardag. Volgende week weer een verslagje van mijn week! Daarnaast ga ik proberen komende week veel meer foto’s van mijn eten te maken zodat dit dagboekje vol komt te staan met eigen foto’s.🙂

11 thoughts on “Bodieboost #1

Laat je een reactie achter? :-)

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s