Who’s in? 30 day squat + crunch challenge

Zoals jullie wel weten loop ik al een hele tijd fanatiek hard. Natuurlijk krijg je hier een goede conditie van en je verbrandt er daarnaast veel calorieën mee, maar het blijft een cardio training.  Natuurlijk worden je beenspieren veel sterker, en ook je buikspieren gebruik je tijdens het rennen maar voor het ontwikkelen en sterker maken van spieren (die meer energie verbranden dan vet) zijn extra oefeningen belangrijk. Door het versterken van je spieren verbeteren ook weer je hardloop prestaties, win-win dus.
Vandaag heb ik een leuke uitdaging voor jullie🙂

Uitleg squat:
Ga staan met je voeten naast elkaar. Let erop dat je je rug goed recht houdt, daarna kom je naar naar beneden door je knieën te buigen. Zorg ervoor dat je billen goed naar achter steken en je rug goed recht blijft. Het beste is om tijdens de oefening je navel naar binnen te trekken, hierdoor span je je buikspieren aan. Zorg dat je een squad diep maakt, maar niet te diep, hierin moet je naar je eigen lichaam luisteren. Mocht je het extra zwaar willen maken, kun je gewichtjes in je handen houden.

Uitleg crunch:
Ga op je rug op de grond (matje) liggen en buig je knieën. Je voeten moeten plat op de grond staan in een hoek van ongeveer 45 graden. Je handen kan je onder je hoofd leggen of kruisen over je borst. Span je buikspieren aan en beweeg je schouders en hoofd langzaam omhoog, kom nog iets hoger, maar je zorgt er wel voor dat je rug op de grond blijft. Een goede tip is om met je ogen een punt op het plafond te kiezen en hier naartoe te blijven kijken.  Je blijft ongeveer 2 seconden boven en daarna ga je langzaam terug.

Vandaag ben ik bij dag 4, dus ook ik ben pas op het begin! Wie doet er met me mee?
PS: Mocht je resultaten willen zien, op Google zijn hele goede te vinden!

8 thoughts on “Who’s in? 30 day squat + crunch challenge

  1. Ik train altijd in de sportschool. Die atmosfeer (lees zweetgeur) daar, geeft het ultieme sport gevoel. Grapje. (gatver, nu moet ik steeds denken aan hoe misselijk ik kan worden van zweetgeur.)
    Leuk dat je meedoet aan de challenges. Ben benieuwd hoe het je vergaat en wat het resultaat is na 30 dagen!

    Like

Laat je een reactie achter? :-)

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s