Inspiratie: gezonde én lekkere recepten

Zoals jullie vast wel weten ben ik druk bezig met gezond eten en veel sporten en daarom ben ik dan ook altijd op zoek naar nieuwe gezonde, verrassende recepten. Voor het ontbijt, de lunch, tussendoortjes en het avondeten: alle inspiratie is welkom! Ik ben weer flink in de weer geweest met Pinterest en ik heb een hoop lekkere receptjes verzameld die ik vandaag met jullie wil delen. Onder iedere foto staat een link, wanneer je hier op klikt kom je op de originele website waar je het recept kan vinden.

banana pancakes
Bananenpannekoekjes

Chocolate coffee oatmeal
Chocolade havermout

Strawberry Oatmeal Bars Recipe
Aardbei-havermout repen

Gezonde muffins met banaan en blauwe bessen (zonder suiker!) Lekker als ontbijt of gezond tussendoortje!
Blauwe bessen-banaan muffins

Gezonde chocolademousse!
Gezonde chocolademousse

photo IMG_7054_zps9ecad300.jpg
Havermout-banaan muffins

Ei muffins
Ei-muffins

Lunchwrap met tonijnsalade
Lunchwraps

Honey Mustard Brussels Sprout Slaw | 23 Healthy And Delicious Thanksgiving Salads
Honing-mosterd spruitjes salade

Griekse groentenschotel
Griekse groentenschotel

 photo IMG_6719_zps00a72d8f.jpg
Turksbrood met gekruide kip en tzatziki

 photo IMG_3457_zpsec380032.jpg
Verse tomatensoep

Veel recepten komen van http://www.lekkerensimpel.com, een Nederlandse site die ik sinds kort heb ontdekt. Ik vind het een geweldige site en doe er heel veel inspiratie uit op!

Houd jij ook van het klaarmaken én eten van gezonde recepten? Wat is jouw favoriet?

5 thoughts on “Inspiratie: gezonde én lekkere recepten

  1. Oh wauw, dit ziet er echt heerlijk uit zeg! Ik ga dat Turks brood met kip eens proberen!
    Bananenpannekoekjes zie ik ook steeds meer, maar ik houd niet van banaan. Proef je dat er heel erg doorheen?

    Fijne dag!

    Liefs,
    Iris

    Like

  2. De echte banaan/ei pannenkoekjes van alleen maar banaan en ei (duh) vind ik zelf niet heel lekker, het is geen specifieke banaansmaak maar dit smaakt een beetje naar een hele zoete omelet, vind ik. In dit recept zit weer meel enzo, dus ik denk dat dit meer naar pannenkoeken zal smaken!

    Like

  3. Wat ziet dit er allemaal super lekker uit!!🙂 Ik ben ook heel benieuwd naar het bananen pannekoekje en de chocolade mousse en de muffins en eigenlijk alles, haha!🙂 X

    Like

Laat je een reactie achter? :-)

