Bodieboost #3

En toen was ook week 3 van Bodieboost alweer voorbij. Mijn plan was knallen, en dat deed ik ook. Maar naast dat knallen heb ik ook een beetje (te) veel genoten. Het was een fijn weekje waarin ik veel voor school deed maar ook eindelijk weer eens tijd had om te genieten. Dus besloot ik dat te doen. Ik ben helaas niet afgevallen en helaas zelfs wat aangekomen. Ik ben er al sinds gister weer hard mee aan de slag en hoop volgende week weer een heel goed resultaat met jullie te kunnen delen.

Ik was niet iedere dag thuis en op die dagen aten mijn ouders heel gezond en op de dagen dat ik er was aten ze niet altijd even gezond. Kwam gewoon een beetje verkeerd uit deze week, een klein nadeeltje van thuis wonen voor een aantal weken.
Mijn eetdagboekje van week 3 heb ik weer voor jullie bijgehouden. Ook heb ik het sporten bijgehouden!

Maandag begon ik met een schaaltje magere yoghurt gemixt met vanillekwark. Als lunch nam ik twee geroosterde boterhammen met tonijn en komkommer. Ik at er een mandarijntje bij. Tussendoor nam ik een handje pinda’s omdat er 10 kilometer hardlopen op het programma stond. Dit heb ik dan ook gedaan! ik liep mijn eerste 10 kilometer in 1:11:07, niet snel dus, maar I did it! ‘s Avonds at ik gekookte aardappelen met boontjes en een gehaktbal met wat appelmoes. Tussendoor at ik nog wat kwark voor mijn spieren. Daarnaast deed ik 25 jumping jacks, 25 crunches en 55 squats. En ik dronk natuurlijk veel groene thee en water.

Dinsdag ontbeet ik met een schaaltje optimel banaan/karamel kwark. Als lunch nam ik tonijn met sla en komkommer op twee geroosterde boterhammen. Tussendoor at ik een handje gedroogd fruit. ‘s Avonds ging ik uiteten met vriendinnen bij Happy Italy. Ik had heel veel zin in pizza en besloot er een te nemen. Ik bestelde pizza funghi en had zoveel honger dat ik hem helemaal op at. Tussendoor at ik niets meer want ik zat erg vol! Ik liep ongeveer een uur in totaal en ik deed 60 squats, 30 crunches en 30 jumping jacks.

https://i1.wp.com/data1.whicdn.com/images/97437122/large.png
(Gelukkig was de mijne veel minder groot, hihi)
Woensdag
was een rustdag qua oefeningen volgens de 30 day challenges kalenders. Ik ontbeet met kwark en lunchte met twee boterhammen met tonijn en een klein schaaltje kwark. Ik stapte op de trein naar mijn vriend in Maastricht en ik at daar nog een banaan. We wandelden een heel stuk, in totaal 2 uur in de dag. We gingen lekker uiteten bij Kiwi, een soort loungeplek/ eetcafé wat heel betaalbaar is. (Ik zal er nog over schrijven want het is echt een aanrader) Ze staan bekend om hun heerlijke burgers en die moest ik dan ook proeven. Ik nam een speciale vrouwenburger, de ”little miss sunshine”, die was bijna de helft kleiner dan de normale burgers maar alsnog heel groot. Er zaten heerlijke frietjes bij en ook die heb ik bijna allemaal op. Daarbij dronk ik een cola light en daarna een wit wijntje. We besloten een nagerechtje te delen (halve joker) en we deelden chocoladecake met fudgesaus. Die was natuurlijk heerlijk!


Nom-Food!
Donderdag
stond ik vroeg op en nam ik een schaaltje yoghurt met een handje muesli. Tussendoor at ik een banaan. Samen met mijn moeder lunchte ik, een heerlijke Italiaanse bol met filet americain, peper, zout en komkommer. Tussendoor at ik een appel. Als avondeten hadden we penne bolognese en deze waren heerlijk. Daarna at ik nog een schaaltje kwark. Ik deed 70 squats, 40 crunches en 40 jumping jacks.

Vrijdag begon ik met een schaaltje bananenkwark. Daarna ging ik 3 kilometer hardlopen in ongeveer 16 minuten. Ik had sinds maandag, de 10 kilometer, last van mijn knie dus besloot rustig aan te doen. Ik lunchte met 2 crackers, 2 eitjes, filet americain en een appel. Ik nam maar een halve koolhydraat omdat we ‘s avonds pannenkoeken zouden eten en daar ben ik gek op. Tussendoor at ik een schaaltje verse ananas, erg lekker. ‘s Avonds at ik een 3 pannenkoeken. 2 met jam (smaakmaker) en 1 met kaas. Ik deed 75 squats, 45 crunches en 45 jumping jacks.

Healthy breakfast
Zaterdag moest ik de hele dag werken, buiten in de kou. Ik moest enquêteren in Eindhoven en Rotterdam (als je me hebt zien staan in een hele gouden lelijke jas, dan mag je me uitlachen, die moest ik namelijk aan) Als ontbijt nam ik een schaaltje frambozen kwark, tussendoor een appel, als lunch 2 boterhammen met kaas en komkommer en op de terugweg haalde ik een grote kop thee en ik at een handje cashewnoten. Als avondeten at ik een kop erwtensoep die mijn moeder had gemaakt en daarbij 2 worstenbroodjes van La Place. ‘s Avonds had ik een relaxavond met mijn vriendje en tijdens de film at ik een aantal tortillachipjes met salsa (mijn andere halve joker). Ik deed 80 squats, 50 crunches en 50 jumping jacks.

Zondag was een heerlijk relaxdagje. Samen met mijn vriend sliep ik uit en daarna aten we een lekkere brunch. Ik at een stuk turks brood met filet americain en een gekookt eitje en een kaiserbroodje met jam. Natuurlijk met 2 koppen groene thee kokosnoot, mijn nieuwe favoriet.
We gingen samen even naar opa en oma en daar at ik een hele lekkere negerzoen, een klein koekje en een stukje pure chocolade met hazelnoten, mijn 2e joker. Super lekker! Vandaag was weer een rustdag qua oefeningen. Als avondeten hadden we shoarma, frietjes, pitabroodjes en salade. Ik nam een beetje shoarma, 2 pitabroodjes en salade. De frietjes sloeg ik maar even over. Ik nam er wat curry bij.

Ik heb heerlijk genoten van mijn weekje maar wil toch wel echt af gaan vallen. Ik heb natuurlijk veel zout gegeten en ik denk dat ik daardoor ook wat vocht vasthoud wat eigenlijk niet de bedoeling is. Komende week hard sporten en natuurlijk erg mijn best doen. Ik heb er zin in!

De stand
Doel: – 5kg
Deze week afgevallen: +0,7 (oh wat baal ik hiervan, zeg!)
Totaal afgevallen: -0,4
Rest doel: -4,6

Van die stand baal ik wel heel erg, maar dat komt komende week hopelijk helemaal goed!
Mijn doel voor de komende week is minder kwark met smaakjes eten, nog meer sporten én meer foto’s van mijn eten maken🙂

De foto’s die niet van mezelf zijn, zijn van weheartit.

3 thoughts on “Bodieboost #3

Laat je een reactie achter? :-)

