Hotspot: Kiwi Maastricht

Ik vertelde het al in mijn Bodieboost Diary, woensdag was ik in Maastricht en mijn vriend had als verrassing bij Kiwi gereserveerd. Super super lief! Omdat ik zo enthousiast ben over Kiwi, wil ik jullie er meer over vertellen.

Kiwi is allereerst een hele fijne plek. Er is leuke muziek, de plekjes zijn leuk, het personeel is relaxt. (ze praten wel allemaal Engels, waarschijnlijk door het grote aantal buitenlandse studenten in Maastricht) Kiwi zit in een mooi kant en de kaart spreekt mij echt erg aan. Het is geen plek waar je luxe uiteten gaat, maar wel een plek voor een hele fijne avond uit. Je kunt er ook lunchen, maar dat heb ik nog nooit gedaan.


Bron

We kwamen om half 7 aan en kregen een fijn tafeltje voor twee. Bij Kiwi kun je kiezen uit een aantal heerlijk klinkende starters, die allemaal slechts €2,99 kosten! Zo kun je kiezen uit gefrituurde garnalen, knoflookbrood, inktvisringen of loempia’tjes en nog meer. Wij besloten deze niet te nemen en bestelden vast een drankje.

Kiwi heeft een mega dranken kaart! Ze hebben natuurlijk fris, veel warme dranken en daarnaast een hele hoop alcoholische drankjes en heel veel cocktails. Al deze cocktails zijn €4,50 of zelfs goedkoper en dus ook hartstikke betaalbaar! Een (lekker!) wijntje kost hier zelfs maar €1,95. Mede hierdoor vind ik het zo’n leuke plek.


Bron

De hoofdgerechtenkaart is simpel maar uitgebreid. Voor ieder wat wils! Pasta’s (€6,95), salades (€5,50), soepen( €3,75), gerechten met vlees, groenten en frietjes (rond de €10,00), noodles (€6,95), pizza’s (rond de €8,00) en niet te vergeten de burgers (rond de €9,00). De burgers zijn er erg bekend en veel mensen bestellen ze! Ze zijn erg groot (ze hebben een speciale kleinere vrouwenburger, haha!) en ze hebben veel variaties. Zoals bijvoorbeeld een guacamole burger en een Griekse burger met feta en tzatziki.


Bron

Ook de nagerechten zijn héérlijk en maar €3,99. Samen met mijn vriend deelde ik de chocolade-fudge cake met chocolade saus maar we hadden ook kunnen kiezen uit profiteroles, tiramisu, chocolade mousse, crème brûlée of bijvoorbeeld warme appeltaart..


Bron

Wij namen een hoofdgerecht met een drankje, dronken daarna fijn een wijntje en aten daarna nog een nagerecht. Zo heb je een heel fijn avondje uit en héérlijk gegeten voor niet al te veel geld. Ik ben fan!

10 thoughts on “Hotspot: Kiwi Maastricht

  1. Het ziet er echt heel erg leuk uit. Ik ben nog nooit in Maastricht geweest -shame on me- en daar moet echt eens verandering in komen. Dan ga ik deze hotspot zeker onthouden! Fijn om goede plekjes in een onbekende stad te weten🙂

    Like

  2. Ik wist niet dat die daar zaten! Ik dacht achter het vleeshuis(achter de V&D). En zoiets komt uit Mtricht😉. Ik ga er zeker eens binnen wippen, thanks voor de tip

    Like

  3. Hoi Simone, struikelde net over je post van kiwi en heb hem meteen op onze fb pagina gepost.Jij fan van ons, wij van jou.Laat me de volgende keer weten als je langskomt en dan zullen we je eens extra verwennen. Groetjes en bedankt Rayen ( eigenaar kiwi)

    Like

Laat je een reactie achter? :-)

