Bodieboost #4

Alweer vier weken bezig met gezond eten en sporten, wat gaat het snel en wat is het fijn. Ik voel me fitter, gezonder en slanker. Nu al! Ik ben van plan nog heel lang door te gaan en me helemaal fijn te voelen als ik in de zomer op vakantie ga naar Turkije.

Het sporten gaat goed! Ik hou mijn challenges goed vol en doe er work-outs naast. Het hardlopen gaat iets minder, omdat ik nu iedere keer thuis bij mijn ouders ben en ik alleen de polder heb om in te lopen, en dat is toch wat eng alleen. Toch wil ik het wel een beetje op pijl houden en als ik volgende week weer in Tilburg ben helemaal oppakken.

Maar goed, weer lekker gegeten en genoten en daarnaast volop bezig met gezond eten!

Maandag ontbeet ik met een schaaltje kwark, ik geloof met vruchtensmaak eraan. Als lunch nam ik 4 sesamcrackers. 1 met filet americain en komkommer, 2 met paturain en komkommer en één met jam. Tussendoor at ik een appel (de elstars zijn heel lekker nu!). Ook het avondeten was gezond. Gekookte aardappels met provenciaalse groentenmix en een kipfiletje.
Ik deed 90 squats, 60 crunches en 60 jumping jacks.

Dinsdag ontbeet ik weer met kwark. Ik ging met mijn moeder lunchen in de stad en ik nam een heerlijk broodje carpaccio. Hier zat dressing bij, salade, pijnboompitjes en zongedroogde tomaatjes. Tussendoor at ik een bakje verse ananas en voor het avondeten maakte ik een grote pan met nasi en ik at er wat satésaus bij. Tussendoor nog een appeltje.  Ik deed 105 squats, 65 jumping jacks en 65 crunches én een half uur Blogilates.

Woensdag begon ik met een schaaltje kwark en daarna liep ik 3,5 km hard in 17 minuten. Tussendoor at ik een appel en ik lunchte met een Italiaanse bol met filet americain, komkommer, peper en zout. Mijn mama was jarig dus er stonden ‘s middags en ‘s avonds veel lekkere dingen op tafel. Ik nam een paar bonbons met praline vulling en een handje Japanse mix. Ik dronk wat cola zero. Als avondeten aten we de overgebleven nasi die nog steeds erg lekker was. Tussendoor deelde ik een stukje rijstevlaai met papa en ik nam nog wat chips.
Ik deed 110 squats, 70 crunches en 70 jumping jacks.

Donderdag begon ik met een schaaltje kiwi, mango, banaan kwark. Ik lunchte met 2 crackers met humus, komkommer en mozzarella. Erbij wat druiven en wortels. Het avondeten was Toscaanse aardappeltjes, met waldorf salade en een lekker stuk witvis van de visboer. Tussendoor at ik een schaaltje kwark met kaneel en superfoods (onder andere gojibessen en incabessen) . Qua sporten had ik een rustdag.

Vrijdag deed ik geen oefeningen. Ik had mijn assessment en was van te voren heel zenuwachtig en erna heel teleurgesteld. Wel fietste ik 40 minuten en ik liep in totaal ruim 2,5 uur. Ik ontbeet met een schaaltje frambozen kwark. Tussendoor at ik druiven en ik lunchte met een nog warme noot/rozijn twister van de Albert Heijn. Daarbij dronk ik een glas sinaasappel/perzik sap. Tussendoor at ik een chocolate chip cookie. Als avondeten fusilli met champignonsaus, champignons en kipfilet. Erg lekker! ‘s Avonds ging ik naar Holland Casino met mijn vriend, super super leuk! Daar nam ik een cola light, een droge witte wijn en we kregen hapjes waarvan ik 1 mini loempia, 1 mini tempura garnaal en 1 mini gehaktballetje at.


Zaterdag was een héle luie dag omdat we pas om half 3 thuis waren van het casino. Als brunch maakte ik mini danerolle croissantjes, een aantal met mini knakworstjes erin. Daarbij dronken we een glas sinaasappel/perzik sap. Tussendoor at ik druiven en als avondeten een stuk ham/prei quiche. Tussendoor een schaaltje vanille yoghurt. Ook vandaag wandelde ik veel, 1,5 uur en ik deed 110 squats, 100 jumping jacks en 100 crunches.

Zondag, de laatste dag van de week! Ik hielp weer mee aan de opendag op school en dat was leuk maar ik moest dus wel vroeg uit de veren. Na een schaaltje vanilleyoghurt en wat druiven vertrok ik naar school waar ik thee dronk en een soesje at. Als lunch een grote pistolet met sla en komijnenkaas en daarbij een bekertje tomatensoep. Als avondeten at ik een heerlijke loempia en Chinese tomatensoep. Tussendoor at ik 2 blokjes Tony Chocolonely. Ik deed 130 squats en 100 crunches.
Weer iets te veel jokertjes maar deze keer toch een resultaat, ik ben namelijk 0,5 kg afgevallen wat ik heel netjes vind! Ik moet erbij vertellen dat afvallen bij mij niet zo snel gaat omdat ik al een gezond gewicht heb en totaal niet dik ben. Ook sport ik redelijk veel, en ik vermoed dat ik wat meer spieren begin te krijgen.

De stand
Doel: – 5kg
Deze week afgevallen: -0,5
Totaal afgevallen: -0,9
Rest doel: -4,1

Mijn doel voor deze week is maximaal 2 jokers én wat kleinere porties eten. Komt helemaal goed denk ik zo!

Laat je een reactie achter? :-)

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s