Mijn favo healthy snacks!

Ik ben alweer ruim 4 maanden bezig met veel sporten en maandag begint mijn zesde week van Bodieboost. Ik krijg een beetje mijn eigen patroontjes en leer welke tussendoortjes lekker en goed vullend zijn. Om mijzelf en jullie te motiveren en inspireren vandaag een artikeltje over mijn favoriete Bodieboost snacks.

Notenmix
My fairytale
Mijn favoriet is er één van de Albert Heijn. Er zitten macadamia’s, amandelen, pecannoten en cashewnoten in. Dit zijn echt mijn favoriete noten. Ik kies meestal voor de gezouten versie, wat dan eigenlijk weer iets minder is maar dit maakt het zoveel lekkerder. Een handje noten is 1 eiwit.

Noot/rozijn twister

(Foto door Charlotte van Bodieboost)
Wanneer ik ontbijt met yoghurt en ‘s middags lunch met 2 crackers heb ik nog wel eens een koolhydraatje over. Hiervoor vind ik een noot/rozijn twister heerlijk. Deze zijn te koop bij Albert Heijn. Het is donker brood met wat nootjes en rozijnen erin, wanneer ze nog een beetje warm zijn, zijn ze het allerlekkerst. Deze zijn ook te koop bij AH to go. De noten en rozijnen zitten er in zulke kleine hoeveelheid in dat deze te verwaarlozen zijn. Daarom telt deze als 1 koolhydraat.

Worteltjes met hummus
Roasted Carrot Hummus
Ik vind hummus erg lekker. Er zit niet heel veel smaak aan maar in combinatie met worteltjes of komkommer is het erg lekker én gezond. Een schaaltje wortels telt als 1x groenten, 2 eetlepels hummus zijn 1 eiwit.

Vers fruit
❝Forever❞ | via Tumblr
Ik heb vaak geen zin om het schoon te maken en kies daarom voor appels, bananen, druiven en peren. Maar de keren dat ik boodschappen ga doen neem ik een bakje vers fruit mee. Bijna altijd is dit ananas. Bij de Albert Heijn hebben ze lekker grote schaaltjes met grote stukken verse sappige en zoete ananas. Dit is ZO lekker dat het gewoon als een joker voelt. Je moet jezelf blijven verwennen om het leuk te houden!

Gezonde chocomousse!
Dark Chocolate Avocado Mousse
Ja je leest het goed! Je kunt van avocado, honing, banaan en cacaopoeder een heerlijk romige chocolademousse maken. Het recept kun je vinden in het Bodieboost kookboek maar ook op internet, bijvoorbeeld hier. 1x groente, 1x fruit en 1x smaakmaker.

Kaas!
Chancellor Medium Round Cheese Board | Pottery Barn
I love cheese! Het is niet het allergezondste maar je mag gewoon zuivel bij Bodieboost. Spaar je zuivel van de dag op en eet wat heerlijke stukjes kaas. Het kan brie zijn, port salut, komijnenkaas of gewoon een heerlijk stukje belegen of oude kaas met wat honing mosterd saus. De kaas telt als zuivel en de mosterd als smaakmaker.

Zoete banaan
Ik heb het laatst voor het eerst geprobeerd maar het is heerlijk. Snijd een banaan in plakjes en doe er wat honing en kaneel over. Eventueel nog wat nootjes, kokos, rozijntjes, een klein beetje pindakaas of een beetje geraspte pure chocolade. Ik verzeker het je, het is heerlijk!

Zalmrolletjes
Heerlijk voor als je nog een eiwit en een zuivel over hebt. Smeer wat roomkaas over een plak gerookte zalm en rol dit op. Heerlijk ‘s avonds voor de tv!

Kwark
Untitled
Ik ben heel erg gek op zuivel. Er zijn zulke lekkere smaakjes te koop in de winkel. Bijvoorbeeld frambozen cheesecake kwark of Spaanse sinaasappel yoghurt. Dit zijn natuurlijk niet de beste keuze’s maar dat kan af en toe gewoon! Dat is Bodieboost! Wil je wat gezonder doen? Neem dan een schaaltje magere kwark en breng deze lekker op smaak met honing en kaneel. Daarbij kan je van alles toevoegen zoals superfoods of vers fruit zoals banaan. Een schaaltje telt als 1 zuivel en vult naar mijn mening erg goed!

Daarnaast moet je het natuurlijk ook leuk voor jezelf maken op het gebied van lunch, diner en natuurlijk (mijn favoriet!!) jokers! Ook hiervoor ga ik artikeltjes schrijven, als jullie dat leuk vinden natuurlijk!🙂

Bron foto’s

Volg mijn blog via Bloglovin’!  Op naar de 100 volgers!

9 thoughts on “Mijn favo healthy snacks!

Laat je een reactie achter? :-)

