Bodieboost #5

Week 5 is alweer voorbij en vandaag begin ik niet alleen aan mijn nieuwe minor, nee ik begin ook aan mijn 6e week Bodieboost! Het gaat lekker en ik weet zeker dat ik deze levensstijl aan wil blijven houden. Ook al zijn mijn kilootjes eraf ik wil gezond blijven eten en blijven sporten! Ik voel me zo fit en energiek en dat is erg fijn!

Ik wil jullie allereerst bedanken, afgelopen zaterdag is het 2 jaar geleden dat ik me inschreef als Life of Simone op WordPress! 2 jaar! Wat lang eigenlijk. Ik heb niet al die tijd actief geblogd maar het laatste jaar wordt het eigenlijk steeds meer en meer, en ik vind het ook steeds leuker worden dankzij al mijn lieve lezers! Diezelfde zaterdag haalde ik namelijk een record aantal bezoekers van ruim 350 unieke bezoekers, terwijl mijn vorige record stond op April 2013 met 260 unieke bezoekers. Hier ben ik dus echt heel super mega blij mee!

Maar goed, dit artikeltje is natuurlijk bedoeld voor mijn Bodieboost vorderingen en ik ga dus ook maar snel over naar de orde van de dag! Het ging érg goed deze week. Ik heb mezelf verwend maar wel voor de goede dingen gegaan, meestal dan. Vooral het begin van de week ging heel goed en ik was lekker actief! Helaas niet in het hardlopen maar wel met Blogilates, fietsen en mijn squat en crunch challenges.

Mijn eet en sportdagboek van de afgelopen week ga ik wat anders weergeven deze week. Gewoon in een overzichtje in plaats van in een verhaal. Wat handiger voor jullie denk ik!

Maandag
Ontbijt: schaaltje magere kwark met een handje ”healthy-mix” (goji bessen, incabessen, moerbeien, kokos, rozijnen, cranberries en een paar rauwe cashewnootjes)
Lunch: meergranen triangel met hummus en komkommer en een kaiserbroodje met een plakje beenham
Diner: gekruide kip uit de oven met gekookte aardappelen en spruitjes
Tussendoortje: schaaltje kwark met wat druiven

Ik fietste 30 minuten, deed 135 squats en 105 crunches

Dinsdag
Ontbijt: schaaltje magere kwark met dezelfde healthy mix
Lunch: noot/rozijn twister met een pakje vifit (neppe van de AH, de light versie) aardbei
Tussendoor: druiven
Diner: gekookte aardappelen, broccoli en een stukje worst
Tussendoor: handje notenmix (macademia, cashew en pecan)

Ik fietste weer 30 minuten, deed 30 minuten blogilates, 140 squats en 110 crunches

Woensdag
Ontbijt: schaaltje magere kwark met mijn superfoods erin
Lunch: 2 boterhammen met pindakaas en wat druiven
Tussendoor: handje noten (macademia, cashew en pecan)
Diner: Kopje courgette-geitenkaas soep en een stuk quiche lorraine
Tussendoor: appel

Ik deed 140 squats en 110 crunches (even niet meer, had veel spierpijn)

Donderdag
Ontbijt: schaaltje frambozen kwark
Tussendoor: granaatappel pitjes
Lunch: 2 crackers met kipfilet en 1 met pindakaas
Tussendoor: druiven
Diner: 1 grote wrap met gehakt, veel groenten, burrito kruiden en wat taco saus

Qua sport had ik een rustdag

Vrijdag
Ontbijt: pakje Campina goedemorgen (moest snel wat halen in de supermarkt, en ontbeet dus buiten de deur.
Tussendoor: verse bloedsinaasappelsap van La Place
Lunch: Chocoladecroissant (oepsie!) van La Place en een klein stukje pesto / zongedroogde tomatenbrood. Wat was dit lekker zeg!
Diner: Happy Meal. Slecht. Maar ik nam hem met cola light, kipnuggets, zoet zure saus en danoontje.
Tussendoor: druifjes

Ik liep bijna 3 uur (door de regen en wind blegh) door de stad en deed 150 squats

Zaterdag (rustig dagje, zoals gewoonlijk de laatste weken haha)
Ontbijt / Lunch: 2 afbakbroodjes, 1 met kaas en 1 met tonijn
Diner: Frietjes (helemaal geen zin in, maar at thuis dus wat de pot schaft) met kaassoufflé
Tussendoor: Hand cranberries, cashews en amandelen omhult met chocolade (van de AH)

Ik deed 160 squats, 100 jumping jacks en 100 crunches

Zondag
Ontbijt: magere kwark met kaneel en honing
Lunch: uit lunchen! tomatensoep met een stukje brood met kruidenboter
Avondeten: uit eten! ik ging wokken met vrienden en dronk 2 cola light, at 2 bordjes wok met groenten en de ene keer garnalen en de andere keer kipfilet. Ik at een stukje gegrilde ossenhaas en nog wat stukjes sushi, een handje kroepoek en een stokje saté. Als toetje nam ik verse ananas en een paar stukjes perzik, een stukje tiramisu en een stukje spekkoek. Het was heerlijk en véél!

Ik wandelde zo’n 2 uur en deed 165 squats en 120 crunches.

Verder dronk ik natuurlijk liters water en thee, en wat leverde dit op?!
Doel: – 5kg
Deze week afgevallen: -0,8
Totaal afgevallen: -1,7
Rest doel: -3,3

Jeej! Heel fijn resultaat vind ik, mijn doel komt al dichterbij!
Mijn doel voor de komende week is weer op mijn porties letten, af en toe toch letten op mijn keuzes en meer groente en fruit eten en daar ook meer in variëren. Ik ga ervoor!

3 thoughts on “Bodieboost #5

  1. Hello From Volrecepten.be!

    We are a recipe search engine and I would like to invite you to join our site and make your recipes available to many people. If you liked it, you can join through the top blogs on the right of the page.
    Please, contact me if you any question🙂 at info@volrecepten.be

    Like

  2. Ik vind het heeel knap dat je het zo goed volhoudt, echt een voorbeeld voor mij! Ik heb veel moeite met gezond(er) eten. Qua bewegen vind ik het ook lastig om het langer dan 3 dagen vol te houden. Ga zo door!!

    Like

Laat je een reactie achter? :-)

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s