Food: Zalmpasta voor één

Ik eet regelmatig alleen, bijvoorbeeld wanneer ik moet werken of mijn huisgenoten er niet zijn. Vaak maak ik dan iets makkelijks, een pasta, een soepje met brood of een salade bijvoorbeeld. Gister was het weer eens zover en ik besloot een pasta te maken. Deze werd erg lekker, was redelijk budget, gezond en in minder dan 15 minuutjes stond hij op tafel.

Image and video hosting by TinyPic

Wat heb je nodig?
75 gram ongekookte pasta (Ik nam bio volkoren fusilli)
Klein pakje spinazie a la creme (170 gram zit erin)
2 theelepels pesto
1 plakje gerookte zalm
peper en zout

Image and video hosting by TinyPic

Hoe maak je het?
Breng water aan de kook en kook hierin je pasta gaar. Ondertussen neem je een koekenpan en daar doe je de bevroren spinazie in, met een kwart glaasje water. Door het water gaat het niet aanbakken en ontdooid het goed. Wanneer de spinazie ontdooit is voeg je de pesto toe. De gerookte zalm snijdt je in snippertjes en die voeg je ook toe. Ondertussen giet je de pasta af en die voeg je daarna toe aan je saus. En klaar! Makkelijk he?

Wat kook jij het liefst wanneer je alleen eet?

2 thoughts on “Food: Zalmpasta voor één

Laat je een reactie achter? :-)

