Tip voor een zondags ontbijtje!

Ik ben gek op heerlijke uitgebreide en luxe ontbijtjes in het weekend. Wanneer ik alleen ben maak ik vaak gewoon een kommetje havermout of eet ik yoghurt met fruit en muesli, maar wanneer ik samen met mijn vriend ben dan slaap ik vaak ook wat langer uit waardoor een luxe ontbijtje meer een brunch wordt. Afgelopen zondag maakte ik iets lekkers, en daarvan wil ik het ”recept” nu met jullie delen zodat jullie vandaag nog naar de winkel kunnen om er morgen vroeg of middag lekker van te kunnen genieten!

Wat heb je nodig voor twee personen (die veel honger hebben)?
– 2 meergranen triangels, bijvoorbeeld van de supermarkt, Bakker Bart of La Place
– 5 eitjes (ik gebruik altijd kleine, mocht je grote gebruiken dan heb je er aan 3 genoeg)
– 2 plakjes gerookte zalm (wanneer je dit niet lust is bacon een hele goede vervanger, gebruik ongeveer 4 strips)
– Peper
– Zeezout boter (optioneel)

Hoe maak je het?
Bak eerst de broodjes af of maak ze even warm. Wanneer je ze uit de oven haalt laat je wat boter in een koekenpan smelten en hierin breek je de eitjes. Begin meteen met roeren en doe dit tot het wat vaster begint te worden. Voeg de zalm toe en bak dit nog 1 minuutje mee, voeg wat peper toe en haal de pan dan snel van het vuur. Het is belangrijk dat je het ei niet te lang bakt, want het gaart nog even door en je wilt natuurlijk niet dat het droog wordt. Snijd nu de broodjes open , smeer in met een dun laagje zeezout boter (heel lekker!) en verdeel het ei over de beide helften van de broodjes. Een lekkere vers geperste jus d’orange erbij en je ontbijtje is compleet.

Wat is jouw favoriete uitslaap ontbijt?

8 thoughts on “Tip voor een zondags ontbijtje!

Laat je een reactie achter? :-)

