Recept: heerlijke bladerdeegflapjes

Vorige week had ik eens zin in wat anders dan anders, en ik bedacht zelf een receptje. Ik had zin in bladerdeeg (niet zo gezond, wél lekker) en bedacht daar zelf een receptje omheen. Ik kocht wat ingrediënten en een lekkere salade en ging aan de slag. Mijn vriend en ik hebben uiteindelijk héérlijk gegeten (mijn vriend ook de dag erna nog , koud zijn ze ook lekker!) dus vandaar dat ik het receptje deel! De foto’s zijn zoals eerder gezegd hélemaal niet mooi, maar ik hoop dat jullie dit niet hindert om het recept eens te proberen!

Ottolenghi's Sweet Potato Galettes
bron foto

Stiekem heb ik dus bovenstaande foto gebruikt om jullie over te halen om dit recept te maken!
Wat heb je nodig?
– 1/2 bakje champignons
– 3 handen verse spinazie
– 100 gram spekjes
– 1 bakje roomkaas naar keus
– 10 zongedroogde tomaatjes
– 10 plakjes bladerdeeg (diepvries)
– salade voor erbij (ik nam een Italiaanse salade van de Plus met rode uien, Parmezaanse kaas, pitten, croutons en lekkere dressing)

Tip: Met de rest van de champignons, spinazie, spekjes, roomkaas en wat zongedroogde tomaatjes heb ik een pastasaus gemaakt die ik heb ingevroren, meteen nog een maaltijd klaar🙂

Image and video hosting by TinyPic

Hoe maak je het?
Heel simpel! Laat het bladerdeeg ontdooien op een bakplaat die je hebt bekleed met bakpapier. Bak de spekjes helemaal uit en leg ze apart op een velletje keukenpapier. Bak nu de champignons en leg ze apart bij de spekjes. Wok de spinazie op hoog vuur tot hij wat geslonken is. Smeer de plakjes bladerdeeg in met roomkaas (hoeveel je zelf lekker vind) en snijdt de tomaatjes in reepjes, verdeel de reepjes tomaat over de velletjes bladerdeeg. Verdeel de spekjes, champignons en spinazie eroverheen en vouw het bladerdeeg dubbel. Druk met je vingers de randen goed op elkaar, je kan ze nu insmeren met wat geklopt ei of melk om ze mooi glanzend te laten worden, maar ik had het niet in huis en ze lukten perfect. Dan zijn ze klaar voor de oven: 175 graden , 25 minuten en dan ben je klaar om te smullen!

Eet smakelijk!

One thought on “Recept: heerlijke bladerdeegflapjes

Laat je een reactie achter? :-)

