Inspiratie: Kerstdessert part II

Vorig jaar schreef ik een artikeltje over kerstdesserts. Ongelofelijk hoe vaak deze blogpost is gelezen. Ik merk ook dit jaar weer dat nu het einde van het jaar nadert, mijn artikel van vorig jaar weer erg populair begint te worden. Omdat ik dol ben op kerstmis, op eten en vooral op zoetigheid, wil ik mijn lijstje dit jaar aanvullen met nog meer heerlijke kerstdesserts die jij komende feestdagen kunt maken!

Vorig jaar heb ik zelf een apple crumble gemaakt met daarbij kaneelijs en slagroom: het was een perfecte combi, en ik moet maar eens hard op zoek om dat dit jaar te overtreffen.

Note: Ik heb alle recepten via WeHeartIt en Pinterest omdat het oog natuurlijk ook wat wil, ben ik naast lekkere desserts ook opzoek gegaan naar prachtig uitziende desserts. Onder elk dessert vind je een linkje naar het recept, sommige van deze recepten zijn in het Engels maar ik ga er vanuit dat dat voor jullie geen probleem moet zijn!

Prachtige taart voor kerst, en niet zo moeilijk! Rosemary sprigs and sugared cranberries
Bij deze taart gaat het niet om het recept zelf, je zou een biscuitdeeg / redvelvet / carrot cake kunnen maken en deze bekleden met een frosting. De decoratie van deze taart kwam ik tegen op deze website.

No Bake Nutella Cheesecakes

Oreo nutella cheesecakes van Just A Pinch

Feestelijk makkelijk en vooral lekker nagerecht voor Kerst of andere gelegenheid in de winter.

Schwarzwalder Mess (Nederlands / Belgisch recept)

Een heerlijk kerst dessert is witte chocolade panna cotta met gekaramelisserde pecannoten en chocolade ganache.
Witte chocolade panna cotta van Uit Pauline’s keuken (Nederlands recept)

Klik verder voor nog veel meer lekkers!

recept voor snelle tiramisu
Snelle tiramisu van Laura’s Bakery (Nederlands recept)

Frambozen trifles met chocolade & vanille (+ filmpje) - Lekker en Simpel
Frambozen trifles met chocolade van Lekker en Simpel (Nederlands Recept)

You're going to want to double this recipe - these (from scratch!) Red Velvet Chocolate Chip Cookies are amazing!
Red velvet chocolate chip cookies van Sally’s Baking Addiction

Peppermint Mocha Cupcakes on sallysbakingaddiction.com. Deep chocolate cupcakes flavored with peppermint and coffee, topped with peppermint vanilla frosting, candy canes, and a chocolate drizzle.
Mokka / Pepermunt kerst cupcakes van Sally’s Baking Addiction

Chocolate Surprise Loaf
Kerstboom cake van Landolakes

A Cozy New Year: Amaretto “Midnight Kiss” Parfaits, Plus A Few Hopes & A Prayer post image
Amaretto Parfait van the Cozy Apron

Gingerbread Cupcakes with Cinnamon Cream Cheese Frosting
Gingerbread cupcakes met kaneel/creamcheese frosting van SugarLand cupcakes
Ik hoop dat ik je geïnspireerd heb en dat je een heerlijk recept gaat uitkiezen voor de komende feestdagen. Ik heb er in ieder geval héél veel zin in gekregen, jij ook?🙂

8 thoughts on “Inspiratie: Kerstdessert part II

  1. Pingback: 5 best gelezen artikelen 2014 |

Laat je een reactie achter? :-)

