Review: Essence All About Matt foundation

Ik heb de smaak van het reviewen te pakken! Ik vind het ontzettend leuk om te doen en hoewel ik echt uren ben bezig geweest met de foto’s, ben ik wel heel blij met het eindresultaat. Dit keer review ik de budget foundation All About Matt van Essence. Ik had van een aantal anderen vernomen dat deze foundation érg fijn is en omdat mijn geliefde Catrice BB cream uit het assortiment is moet ik toch iets! Ik heb hem vorige week gekocht en inmiddels uitgebreid getest. Tijd voor mijn review dus!

Belofte Essence
Mat en perfect! de all about matt! olievrije make-up geeft je huid een mat effect zodat deze er egaal en zijdezacht uitziet. de longlasting formule blijft tot wel 12 uur zitten en de olievrije textuur verstopt je poriën niet. de foundation in de succesvolle all about matt! lijn is verkrijgbaar in een bijpassende matte verpakking.
Dit schrijft Essence over de All About Matt foundation.

Image and video hosting by TinyPic
Lees snel verder voor mijn uitgebreide review!

De verpakking
Stiekem ben ik best trots op deze foto, haha! Ik ben wat aan het experimenteren en ik vind deze foto mooi gelukt, zeker voor een compact camera. Maar: het gaat nu om de verpakking van het product! Het is een mooie slanke platte tube. Ik vind een tube altijd erg fijn omdat je niet snel teveel neemt, je kunt hem helemaal leeg maken en hij is hygiënisch in gebruik. Er zit 30ML in deze foundation, dat is eigenlijk bij alle foundations die ik tegen kom zo, dus dit is niet zo bijzonder. De opdruk van de tube is mat, deze foundation zou ook moeten zorgen voor een matte finish dus dit vind ik top!

Image and video hosting by TinyPicAlle ingrediënten staan erop vermeldt. Deze transparantie kan ik wel waarderen, helaas ben ik geen kenner en weet ik niet precies wat alles inhoudt.

Image and video hosting by TinyPicHet product
De foundation is redelijk vloeibaar zoals je op bovenstaande en onderstaande foto kunt zien. De foundation smeert fijn uit én de dekking is goed.

Image and video hosting by TinyPicHier zie je de vloeibaarheid.

Image and video hosting by TinyPicHier heb ik hem helemaal uitgesmeerd. De dekking is goed en de kleur voor mijn hand net iets te roze, maar voor mijn gezicht perfect. Ik vind de dekking heel mooi en natuurlijk, vooral op mijn gezicht. Wat ik ook fijn vind is dat er een subtiel en lekker geurtje aan de foundation zit, geen chemische lucht in ieder geval!

Image and video hosting by TinyPicFull face zonder foundation durfde ik nog niet aan, haha! Je ziet hier dat de foundation goed matcht met mijn huid en geen rare vlekken o.i.d. geeft. Mijn huid is redelijk egaal maar wel wat rood bij mijn neus en soms ook wat op mijn wangen.

De prijs
Deze foundation bevat zoals ik al zei 30ML, omdat je maar een beetje nodig hebt, doe je hier aardig lang mee! Voor deze foundation betaal je €3,59 bij het Kruidvat. Dit is, naar mijn mening, érg budget!

Conclusie
Weer kom ik met een aanrader! Deze foundation is écht de moeite waard als je niet teveel wil betalen maar toch een hele fijne structuur en houdbaarheid wil. Het flesje is makkelijk en hygiënisch in de gebruik en is ook nog eens licht en plat dus makkelijk mee te nemen. De lichtste kleur (die ik dus heb) is ook echt licht en dat vind ik een groot pluspunt, wel zijn er maar drie kleuren te krijgen en voor de donkerdere dames onder ons is deze foundation dus niet geschikt.

16 thoughts on “Review: Essence All About Matt foundation

  1. Pingback: Make-up: Budget toppers | Life of Simone

  2. Pingback: Mijn week #10 | Life of Simone

  3. Pingback: Look of the day – Nude & Basic |

  4. Pingback: Review & Look – NYC IndividualEyes palette |

Laat je een reactie achter? :-)

