Favoriet: Styling producten voor pluizig / dik haar

Image and video hosting by TinyPic

Ik heb dik haar. Maar ook echt, dik haar. Het is naast dik ook redelijk lang (eerst was het nog veel langer) en heel erg pluizig. Best wel onhandelbaar dus, vooral wanneer ik het aan de lucht laat opdrogen zonder er wat mee te doen. Door de jaren heen heb ik favoriete producten ontdekt en het lijkt me heel leuk deze met jullie te delen want er zijn vast wel meer meiden met ‘onhandelbaar haar’. In dit artikel laat ik de artikelen niet alleen zien, maar ik beschrijf ook wat ze doen, in een soort korte review.

Image and video hosting by TinyPic

Allereerst even alle producten op een rijtje:
– Got2B smooth ‘n chic anti-frizz cream. Dit is een oude verpakking en hier heet hij nog stijl-icoon. Deze kost €6,00 a €7,00.
– Garnier Fructis miraculous oil, ook deze kost tussen de €6,00 en €7,00.
– L’Oreal Paris studio line hot liss. Deze kost €6,00.
– Dove intense repair leave-in conditioning and care spray, €5.00.

Zoals je ziet zijn het allemaal redelijk budget producten. Producten die in elke drogisterij wel te verkrijgen zijn en goed te betalen zijn, wat naar mijn mening al meteen een plus punt is.

De Got2B anti-frizz cream gebruik ik op droog haar, wanneer vooral de bovenste laag erg pluizig is. Hier heb ik veel last van wanneer het buiten vochtig weer is. Ik gebruik dan één a twee pompjes van deze crème, die heeerlijk ruikt en mijn haar is meteen een stuk minder pluizig.  Ook wanneer je wat dunner haar hebt kun je deze gerust gebruiken, want de crème is niet al te vet.

De Garnier miraculous oil is minder geschikt voor dun(ner) haar en echt alleen geschikt voor droog, stug en dik haar dat zijn glans mist. Als mijn haar nat is doe ik twee pompjes in mijn haar, wanneer ik geen haarmasker heb gebruikt, want dan is het té. Als mijn haar droog is neem ik maar een half pompje. Deze olie gebruik ik vooral wanneer mijn haar er dof uit ziet, bijvoorbeeld na het stijlen van mijn haar, deze olie doet dan echt wonderen.

De hot liss spray van L’Oreal gebruik ik juist voor het stijlen, dit is namelijk een hitte bestendige spray. Zoals de Got2B anti-frizz cream heeft ook deze een lekker geurtje welke mij aan de kapper doet denken, erg lekker. Daarnaast heb ik het idee dat dit product mijn haar niet vet of zwaarder maakt en goed beschermd. Doet prima zijn werk dus.

De Dove intense repair leave-in conditioner is denk ik mijn grootste favoriet, hij is alleen wat lastig aan te komen omdat hij bij sommige drogisterijen uit het assortiment is, even goed zoeken dus. Dit product moet je goed schudden en dan kun je het op nat en droog haar gebruiken. Ik gebruik hem altijd wanneer ik uit de douche kom en het product zorgt ervoor dat mijn borstel door mijn haar glijdt. Ook wanneer mijn haar even een verfrisser kan gebruiken na een regenbuitje bijvoorbeeld spray ik deze in mijn haar en dan kam ik het even door. Het maakt mijn haar lekker zacht en ruikt lekker. Enige minpuntje is dat het mijn haar geen glans geeft.

Ik hoop dat jullie wat aan mijn tips hebben!🙂

PS: doe je al mee aan mijn winactie waarmee je 25 euro shoptegoed kan winnen bij Sans Online?

7 thoughts on “Favoriet: Styling producten voor pluizig / dik haar

Laat je een reactie achter? :-)

