Look: Essence All About Sunrise palette

Image and video hosting by TinyPic


Op de blog van Maaike zag ik dit Essence palette voor het eerst verschijnen en ik was meteen verkocht. Maaike had er ook nog eens een super mooie look mee gemaakt waardoor ik bijna naar de winkel rende. Uiteindelijk, na 3 filialen van Kruidvat bezocht te hebben, had ik het palette in mijn handen. Het was de allerlaatste en dat maakte mij extra blij, wat een pareltje!

Toen ik de foto’s ging maken liep ik naar buiten omdat het licht binnen zo slecht was. Toen ik eenmaal buiten was brak de zon door en werd de lucht in een aantal minuten stralend blauw. Heerlijk toch? Hierdoor zijn sommige foto’s wel heeel zonnig, maar ik vond ze erg mooi dus heb ik ze toch toegevoegd.

Image and video hosting by TinyPicAllereerst een full face foto! Eindelijk is mijn huid weer eens bijna helemaal egaal, heb ik de juiste kleur foundation weer gevonden en ik ben ook heel blij met de blush die ik momenteel gebruik. De ooglook past mooi bij dit geheel, vind ik zelf.
Image and video hosting by TinyPicClose-up! Het is een warme ooglook, zoals ik al zei. Hier zie je vooral de middelste kleur uit de onderste rij goed. Perzik-achtig, en daar houd ik van!
Image and video hosting by TinyPicArg! Dat haartje in beeld, daar irriteer ik me aan! Verder vind ik wel dat je de look zelf hier goed kunt zien. Ik heb erg goed geblend, dus je ziet de kleuren niet op zichzelf maar als een geheel, met neutrale kleurtjes vind ik dat altijd het mooist.
Image and video hosting by TinyPicHier zie je de donkere kleur in mijn crease goed.

Ik heb alle kleuren van de bovenste rij + de middelste kleur van de onderste rij gebruikt. Hier zie je de kleuren van het palette het best, zo zijn ze in het echt ook exact.

De look
Als eerst heb ik de MAC paintpot in bare study aangebracht over mijn gehele ooglid. Ik ben begonnen met de highlighter, de heb ik aangebracht onder mijn wenkbrauwbot. Daarna heb ik de donkerste kleur gekozen, die rechtsboven. Deze heb ik in mijn crease aangebracht en in een soort V-lijn laten doorlopen tot onder mijn oog. Daarna heb ik de perzik kleur genomen en daarmee ook een lijntje onder mijn oog gezet, ook in de binnenste ooghoek heb ik wat van deze kleur aangebracht. Hierna ben ik gaan blenden met de lichtbruine kleur en uiteindelijk heb ik nogmaals highlighter aangebracht en heb ik het nog eens geblend.

Mening palette
Het palette heeft hele warme shimmer kleurtjes. Perfect voor alle tijden van het jaar vind ik en zeker niet alleen voor de zomer. Ik draag warme kleuren juist heel graag in de winter en ik heb er dan ook al flink mee geëxperimenteerd. De pigmentatie van het palette is érg goed, heel erg goed zelfs en ook de prijs, namelijk €3,60, is een topper. Wel zijn de oogschaduws wat zacht, wat je ook terug ziet op de foto’s. De oogschaduw geeft hierdoor wel wat fall-out, maar wanneer je eerst je ooglook maakt, de fall-out wegveegt en dan pas je gezichtsmake-up doet, is er niets aan de hand.

PS: doe je al mee aan mijn winactie waarmee je 25 euro shoptegoed kan winnen bij Sans Online?

8 thoughts on “Look: Essence All About Sunrise palette

  1. Pingback: Make-up look – Budgetproof | Lifeofsimone

Laat je een reactie achter? :-)

