2014: Mijn reizen


Okurcalar

2014 was een heel leuk jaar voor mij, zo ook op reis gebied. Ik zag dat Marcella haar reizen deelde op haar blog en het leek me ontzettend leuk om dat ook te doen. Het lijstje van Marcella is vele malen indrukwekkender maar toch heb ik ook een aantal leuk tripjes gemaakt. Omdat ik deze zomer niet heb geblogd heb ik ook nog niets verteld over mijn zomer vakantie, goed moment om hier ook even op terug te blikken, vind ik.

Image and video hosting by TinyPic
Londen dag 1

London
In april begon het voor mij. Naar Londen! Ik was nog nooit naar Londen geweest en nu ‘moest’ ik. De minor klas Engelse taal en cultuur werd in groepjes verdeeld en we boekten allemaal onze eigen 4 dagen. Wij namen de trein vanaf Maastricht, via Brussel naar London st. Pancras. We boekten een (vies!) hostel dichtbij dit station, het hostel was niet echt aan te raden maar de locatie gelukkig wel. We bezochten the Tower of London, Camden Town, Covent Garden, maakten een boottochtje over de Thames, we zagen de Big Ben en Trafalgar Square, we shopten op Oxford street, aten bij Wahaca, L’adurée en natuurlijk Fish & Chips én we gingen lekker op stap. Ik heb me enorm vermaakt en wil zeker nog eens terug naar Londen.

Image and video hosting by TinyPic
Londen dag 3!


Barcelona

In Juni was het voor mij alweer tijd om een reisje te maken. Dit keer naar de Spaanse kust, in de buurt van Barcelona. Ik ging naar Villanova, mijn opa en oma verbleven daar een aantal maanden. Ik nam het vliegtuig op vrijdag en kwam op maandag weer terug. Ik ging er dus even lekker tussenuit. Ik genoot van de zon, zwom, werd al lekker bruin, heb heerlijk gegeten én heel lekker geshopt in Barcelona, waar ik ook nog nooit geweest was.


Barcelona


Villanova


Okurcalar

Okurcalar
Deze plaats ken je misschien niet, maar het ligt vlak bij Alanya, en daar heb je waarschijnljik wel van gehoord! We wilden een lekkere relax vakantie voor we beiden heel druk aan de slag moesten (vriend co-schappen en ik afstuderen) dus we boekten een all inclusive vakantie naar Turkije. Ons hotel was mega luxe, het eten heerlijk, de zwembaden mooi en ook de zee was prachtig (helaas wel pijnlijk door de stenen, maar waterschoenen deden wonderen), het enige minpunt was de enorme hitte, 45 graden gaat mij toch een beetje ver. Daar hadden we niet op gerekend! Ook ‘s avonds laat was het nog 30 graden en dit maakte het heel benauwd. We zijn één dagje naar Alanya zelf geweest en hebben hier wat dingen bekeken, hebben in een parkje gezeten en hebben een klein beetje geshopt. Al het heerlijke eten en mijn lieve vriend hebben deze vakantie helemaal geweldig gemaakt.

Image and video hosting by TinyPic


Ik mis mijn bruine benen..

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Antwerpen
Antwerpen heb ik nog op de planning staan! Heerlijk he? Zo’n tripje aan het einde van het jaar. Morgen vertrek ik samen met mijn vriend richting Roosendaal en vanaf daar vertrekken we met de trein naar Antwerpen. We blijven twee nachtjes en gaan naar de kerstmarkt, shoppen, lekker eten, naar de zoo, een bierproeverij doen en vooral lekker genieten! Ik heb er enorm veel zin in!

Liefs, Simone
PS: doe je al mee aan deze winactie, waarmee je prachtige statement earrings kunt winnen?

6 thoughts on “2014: Mijn reizen

  1. Wat een leuke reizen🙂 Londen is leuk he! Ik wil nog heel graag een keertje terug. En ik ben ook wel toe aan een leuke zomervakantie in een warm. Wellicht in 2015😀

    Like

  2. Wat leuk dat je nav mijn blog ook een jaaroverzicht hebt gemaakt! Zo te lezen studeer je nog, toen ik student was maakte ik zelden een tripje, dus ook jouw lijstje is zeker indrukwekkend! Leuke steden heb je bezocht & je relaxvakantie in Turkije klinkt ook erg fijn. De eerste foto van Turkije van jou vind ik erg mooi!

    Like

  3. Wat heb je veel mooie reizen gemaakt dit jaar zeg! De foto’s zijn echt prachtig! Zelf ga ik in 2015 voor het eerst naar Londen, ben zó benieuwd naar deze stad!

    Like

Laat je een reactie achter? :-)

