Xmas Tag ☆

Dat ik van kerst hou, dat wisten jullie vast al he? Ik begon er geloof ik in september al een keer over en nu is het eindelijk zo ver! Ik schrijf dit op 17 december maar wanneer dit online komt is het 25 december, eerste kerstdag. Hier heb ik zo lang op gewacht! Natuurlijk moest ik ook de Christmas tag invullen. Ik hoop dat jullie allemaal een fantastische kerst hebben, geniet ervan! Merry Xmas!

Wat is je favoriete kerstliedje?
Oeh, dat is meteen een lastige zeg. Ik ben gek op kerstliedjes, ik krijg er meteen een warm gevoel van en ik word er vrolijk van. Vooral Last Christmas, Driving home for Christmas en Happy Xmas – War is over vind ik leuk. Lekker traditioneel! Ook Happy New Year van Abba vind ik super mooi, maar dat is natuurlijk niet echt een kerst liedje.


Disney vorig jaar

Wat is je favoriete kerstfilm? 
Christmas vacation, sowieso! Toen ik een jaar of 6 was zag ik hem voor het eerst en sindsdien vroeg ik elk jaar op de ‘Clark’ film, zo heet de hoofdrol speler. De gehele kerst loopt bij Clark en zijn familie en de soep en dat is gewoon heel erg hilarisch. Daarnaast ben ik niet zo van de films, ik heb absoluut té weinig geduld.

Wat staat er bovenaan jouw kerstverlanglijstje?
MAC soft & gentle, de mooiste highlighter éver en daarnaast een lekker geurtje, want ze zijn bijna allemaal op. La Vie Est Belle vind ik geweldig, maar ook One Million wil ik al lang hebben en heeerlijk eten en veel gezelligheid.

Wat is je favoriete make-up look bij de kerst?
Mijn basis bestaat altijd uit een goede dagcrème, concealer, foundation, poeder, blush en wenkbrauwpotlood. Daarnaast ga ik met kerst een mooie nude oud roze lipstick dragen en een naturelle, maar wel donkere ooglook. Uiteraard krijgen jullie de foto’s te zien.

Wat draag je het liefst tijdens de kerst?
Iets wat er chique en gekleed uitziet! Voor dit jaar heb ik een lichtroze peplumtop met een beetje glans, een mooie zwarte skinny en hakken. Daarnaast heb ik een superleuk grijs tasje met een strikje. Ook heb ik een zwarte kanten jurkje dat een beetje uitloopt, deze ga ik dragen met een dikke panty en enkellaarsjes met hak.


De top


Het tasje!

Speel je liever buiten in de sneeuw of geniet je binnen van een kop warme chocolademelk?
Eerst het één, dan het ander! Ik vind het heerlijk om buiten een lange wandeling te maken en daarna lekker warm binnen te komen, de kerstlichtjes aan en een kop thee of warme chocolademelk. Ik krijg er meteen zin in.

Hoe ziet jouw ideale kerst eruit?
De hele familie bij elkaar, samen eten, samen lachen, wandelen, mooie kleding en make-upjes, spelletjes spelen, een drankje doen, samen koken; gewoon gezelligheid en niets moeten, alleen maar gezellig doen. En natuurlijk sneeuw! De enige twee dagen per jaar dat ik sneeuw wens.


Voorgerecht, vorig jaar kerstmis


Mooie servetten, vorig jaar kerstmis

Wat ga jij doen met kerst dit jaar?
Op kerstavond is mijn vriend jarig! Dat gaan we dus vieren en lekker eten met familie bij mijn schoonouders. Op eerste kerstdag ontbijten we ook lekker bij mijn schoonouders en ‘s avonds gaan we met de hele schoonfamilie uiteten. ‘S avonds vertrekken we naar mijn huis, om de volgende dag bij mijn ouders kunnen ontbijten! Laat in de middag gaan we heerlijk luxe gourmetten, inclusief de door mij geliefde vis gourmet van de plaatselijke visboer, hihi.

Heb je een echte kerstboom of een neppe?
We hebben een neppe, maar wel een hele mooie, al zeg ik het zelf. Op mijn studentenkamer heb ik alleen een klein houten boompje, ook leuk!

Wat voor kleur ballen zitten er in de boom?
We hebben mooie donkerpaarse / bordeaux / zilveren ballen en ik vind dat echt prachtig. Verder niet teveel poespas, slingers enzo. Gewoon lekker veel lampjes en ballen.

Wat is je favoriete kerstsnack?
Kerstkransjes met én zonder chocolade, kerst chocolaatjes, het liefst die gevuld met praliné en daarnaast een lekkere kop chocolademelk. We hebben thuis ook de traditie om ‘s avonds laat voor de televisie worstenbroodjes (Uiteraard Brabantse, van de bakker) te eten, dus dat vind ik ook heerlijk.


Kerstdiner bij mijn vriend thuis, vorig jaar.

Nogmaals, geniet van de kerst!
Heel veel liefs, Simone

PS: doe je al mee aan deze winactie, waarmee je prachtige statement earrings kunt winnen?

2 thoughts on “Xmas Tag ☆

Laat je een reactie achter? :-)

