Plog: Tripje Antwerpen

Afgelopen weekend (of nouja weekend.. van zondag t/m dinsdag) was ik samen met mijn vriend in Antwerpen en wat hebben we enorm genoten! Even er tussenuit nog voor de kerstdagen om lekker samen te zijn, te relaxen, rond te struinen, te winkelen en heeerlijk te eten. Dat is zeker gelukt en daarom bij deze een verslagje van ons heerlijke tripje.

De kwaliteit van de foto’s verschilt een beetje doordat ik de helft van de foto’s met mijn digitale camera heb gemaakt en de andere helft met mijn mobiele telefoon omdat ik wat probleempjes met de camera had.

Image and video hosting by TinyPic

Dag 1
We vertrokken 21 december, mijn lieve ouders brachten ons naar Roosendaal en vanaf daar namen we de trein naar Antwerpen. Binnen een half uurtje stonden we op het centraal station en binnen 5 minuten waren we in ons hotel, die lag namelijk maar 50 meter van het station.

Image and video hosting by TinyPic
We zaten in De Keyser Hotel. Een heel mooi 4* hotel aan de Keyserlei die grenst aan de Meir (de grootste winkelstraat van Antwerpen), alles was helemaal gerenoveerd, behalve de gangen. Onze kamer zag er splinternieuw uit, de lobby was heel sfeervol en ook de ontbijtzaal was tiptop in orde.

Image and video hosting by TinyPic
Wat een supermooi station heeft Antwerpen zeg. Ik was zeker al wel 10x in Antwerpen geweest, maar altijd met de auto en nog nooit met de trein, aanrader is dat! Gaat heel snel en goed allemaal!

Image and video hosting by TinyPic
Prachtig toch?

Image and video hosting by TinyPic
We liepen de stad in en stopten meteen even bij Rituals voor wat cadeautjes die we nog moesten hebben. Kijk eens wat een leuk karretje daar buiten stond?!

Image and video hosting by TinyPic
We liepen ook nog even de Stadsfeestzaal in, deze wilde ik aan mijn vriend laten zien en ook hij was onder de indruk: moooi!

Image and video hosting by TinyPic
Dit was mijn outfit! Ik maakte even snel een foto tijdens het passen. Een zwarte jeans van Primark, zwarte blouse van Only, Lang vest van Only, laarsjes van Poelman en sieraden van Zinzi, Oozoo, Guess en Primark.

Image and video hosting by TinyPic
Hierna struinden we verder, op naar de kerstmarkten. Lekker rondlopen tussen de gezellige kraampjes en natuurlijk een broodje worst eten op een bankje voor een houthaard!

Image and video hosting by TinyPic
Met uitzicht op de mooie onze lieve vrouwen kathedraal. Helaas wel slecht en grauw weer, maar dat mocht de pret niet drukken.

Image and video hosting by TinyPic
En daarna verder naar de kerstmarkt op het Stadhuisplein wat ook prachtig versierd was.

Image and video hosting by TinyPic
In een klein winkelcentrumpje kon je een gratis glas Cava krijgen en genieten van deze mooie versiering.

20141221_185218
Nadat we ons hadden omgekleed en opgefrist gingen we lekker uiteten. We liepen naar Ellis Gourmet burger, Jolien woont nabij Antwerpen en ik had haar tips gevraagd. Ze zei dat Ellis top was als je van hamburgers houdt, en dat doen wij, dus dat moesten we eens uitproberen! Ze hadden een hele leuke kaart, een soort van krant.

20141221_191800
Ziet dit er niet heeeeeerlijk uit? Het smaakte ook precies zoals het er uit zag. Ik nam een cheeseburger en mijn vriend een lamsburger met guacamole. We namen er huisgemaakte frietjes met mosterd mayo bij. Héérlijk.

20141221_200344
Toetjestijd! Ik nam cheesecake en mijn vriend een brownie met nootjes. Wederom héérlijk.

Image and video hosting by TinyPic
Na het eten liepen we rustig terug naar het hotel, maar we genoten nog wel even van de mooie versieringen.

20141221_203633
Bij terugkomst uit het hotel maakte ik een foto van deze prachtige winterse kerstboom.

Hierna keken we nog lekker een film in bed, nam ik nog een heerlijke warme douche en toen was het tijd om te slapen. Morgen deel ik met jullie de foto’s van dag 2 en 3, omdat het anders wel héél veel werd voor in één artikel! Ik hoop tot morgen🙂

Liefs,
Simone

 

6 thoughts on “Plog: Tripje Antwerpen

  1. Wat gezellig even ertussen uit met je vriend. Ziet er zo leuk uit met alle kerstversiering. Ook nog geshopt toevallig😉

    Like

  2. Het lijkt me echt heerlijk om rond kerstmis in Antwerpen rond te struinen! En het station van Antwerpen ziet er inderdaad heel erg mooi uit❤

    Like

Laat je een reactie achter? :-)

