Mijn healthy lifestyle: en nu echt!


Eindelijk! Mijn spreekwoordelijk knopje is weer om. Het heeft even geduurd en het zijn hele slechte smoezen maar de enorme stress die ik had rondom mijn tentamens en het genieten wat daarna kwam, namelijk de feestdagen. Die tentamens zijn geen smoezen meer, want ik heb inmiddels zijn al mijn punten binnen (allemaal boven de 7, dus waarom die stress?) en ook de feestdagen zijn weer achter de rug. Vanaf afgelopen maandag ben ik weer helemaal back on track.

Alle foto’s uit deze post heb ik zelf gemaakt het afgelopen jaar. Ik kan het dus echt wel, dat gezonde eten!


Lekker ontbijtje


Zelfgemaakt cacao chocoladebrood


Yum! Body & Fit sportpancakes met pindakaas en banaan en een mango/meloen/aardbei/sinaasappel smoothie.

Eten
Ik denk dat ik niet wil weten hoeveel chocolade en chips ik de afgelopen maand(en) op heb, want dat is echt een enorme hoeveelheid. Afgelopen zomer at ik onwijs gezond en dat wil ik weer oppakken want daar voelde ik me super fijn bij. Helaas is er nu niet zoveel lekker vers fruit te koop, maar ook zo is het te doen.


Een brunch die ik voor mij en mijn vriend maakte. Broodje, scrambled egg en fruitspiesjes.


Vers fruit en een vers sapje, goed begin van de dag.


Ik was even helemaal into de parfaits!

– Ik ontbijt iedere dag met een schaaltje kwark, daarbij een banaan en een kop groene thee
– Tussendoor eet ik ook fruit, zoals bijvoorbeeld 2/3 mandarijntjes, een appel, mango, verse ananas of druiven.
– De lunch is heel divers. Wanneer ik college heb eet ik simpel boterhammen, 2 stuks met daarop beleg als kipfilet, pindakaas of smeerkaas of ik neem een couscoussalade mee met kip en abrikoos bijvoorbeeld. Ook wraps met beleg, crackers, banaan-ei pannenkoekjes, rijstwafels of bruine harde broodjes zijn een mogelijkheid.
– Tussendoor een handje notenmix, wat groenten met humus, een gezonde bar, een stukje zelfgebakken bananenbrood of een rijstwafel met pindakaas
– Ook het diner is natuurlijk erg divers. Pasta, rijst, aardappelen met groenten en vis of vlees. Ook couscous komt wel eens aan bod, en ook patat, pannenkoeken en pizza kunnen zo heel af en toe ook op mijn lijstje verschijnen.
– Schaaltje kwark, notenmix, rijstwafel met een smaakje of met pindakaas, klein stukje extra pure chocolade of een smoothie


Nakd bars vind ik heerlijk.


Ik kan niet wachten op de zomer. Watermeloen is zΓ³ lekker.


Heerlijke lunch.

Sporten
Ik loop en fiets altijd wel veel, ook op mijn werk loop ik de benen onder mijn lijf vandaan, maarja je kunt het natuurlijk geen sport noemen. Tot en met maart was ik onwijs goed bezig met hardlopen en daarna was ik heel actief in de sportschool, tot augustus, tot mijn abonnement verliep. Ik had echt spieren gekweekt en mijn buikje was weg.. met nadruk op was. Het hardlopen heb ik inmiddels weer opgepakt, dit keer met mijn vader, wat ik heel leuk vind! We lopen sowieso twee keer per week, misschien dat ik er zelf af en toe nog één keer aan vast plak.


Pasta pesto! Simpel, goedkoop en heerlijk.

Uitzonderingen
Natuurlijk zijn er uitzonderingen op dit patroon, want anders is het gewoon niet vol te houden. Zo wordt ik komende dinsdag 21 jaar en deze dag ga ik lekker lunchen en uiteten, de zaterdag erop vier ik een feestje en ook dan ga ik me niet aan het schema kunnen en willen houden. Op gewone weken wil ik mijzelf twee keer per week wat extra’s gunnen, iets dat ik gewoon erg lekker vind. Dit heb ik vanuit Bodie Boost meegekregen en dat vond ik erg fijn werken.


Deze cheats valt wel onder de gezondere vind ik zelf!πŸ™‚

Doel
De feestdagen kilootjes en nog een klein beetje extra eraf. Ik zit te denken aan 5 kilo, dat zou me echt heel erg blij maken. Natuurlijk hoeft dit niet in een week, zelfs niet in een maand. Ik wil me gewoon fit voelen en weer beter in mijn vel zitten.


Nog een lekkere parfait.

Liefs, Simone

PS: doe je al mee aan deze leuke winactie?

14 thoughts on “Mijn healthy lifestyle: en nu echt!

  1. Wauw, goed dat je dit zo op gaat pakken! Heel mooi streven in ieder gevalπŸ™‚ Al die gezonde hapjes met fruit ziet er sowieso niet uit als een straf

    Like

  2. Oeh, wat een onwijs fijne gerechten! Je parfaits zien er te gek uit! Ik wil ook graag 5 kilo kwijt, dus ik blijf je fijne gezonde inspiratie zeker volgen. Zet ‘m op!

    Like

  3. Ik werd hier heel erg gemotiveerd door! Ik ben op het moment zelf suikervrij aan het eten dus af en toe wat gezonde inspiratie is heel fijn!
    Ik heb je artikel vandaag in de spotlight gezet op mijn blog! Hoop dat je dat leuk vindt :)!!

    XXX

    Like

  4. Pingback: Mijn healthy lifestyle – food diary |

Laat je een reactie achter? :-)

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s