Review – The Body Shop body butter

Image and video hosting by TinyPic
Ik had, eerlijk waar, nog nooit eerder een bodybutter van The Body Shop gebruikt, en dat terwijl ik al jaren fan ben van bijvoorbeeld hun White Musk eau de toilette en bodylotion. Ik vind / vond de bodybutters gewoon een tikje prijzig. €16,00 voor zo’n pot is niet niks. Toen ik deze pot bodybutter in de geur Vanilla Brûlée (ik ben gek op vanille!) tegen kwam in de sale na kerst moest ik hem wel meenemen, voor €8,00. Intussen heb ik hem uitvoerig getest en kan ik jullie vertellen wat mijn bevindingen zijn. Van deze geur, maar natuurlijk ook van de bodybutter in het algemeen. Als je benieuwd bent, lees dan snel verder.

Image and video hosting by TinyPic

De verpakking
De bodybutter zit in een pot, met een schroefdeksel. Ik vind de pot er erg mooi uitzien. Redelijk clean met een mooie sticker erop, waardoor je ook meteen ziet om welke geur het gaat. Je zou kunnen zeggen dat zo’n pot onhygiënisch is. Zelf heb ik er niet zoveel problemen mee eigenlijk. Ik gebruik hem altijd na het douchen en ben dan toch schoon. Een bodybutter als deze kan ook gewoon niet in een andere verpakking zitten dus ik vind de verpakking prima.

Image and video hosting by TinyPic
Op de zijkant van de pot is te vinden wat de ingrediënten zijn, hier ga ik verder niet op in want hier heb ik op dit moment niet genoeg kennis over. Ik wil me hier de komende tijd in gaan verdiepen, zodat ik mijn reviews uitgebreider kan gaan maken.

Image and video hosting by TinyPicHet product
Zoals je op bovenstaande (helaas onscherpe :() foto ziet is het echt een boter. De creme is heerlijk dik en daardoor ook wat hard. Dit merk je wanneer je hem uit de pot probeert te halen. Wanneer je hem echter op je huid aanbrengt smelt hij als het ware, zoals een echte boter. Hierdoor kun je hem makkelijk over je huid verdelen. Omdat het zo’n vet product is trekt het niet in twee minuutjes in, daar is toch zeker wel een minuut of 10 voor nodig. Maar.. wanneer dit is gebeurd, kun je er wel de hele dag van genieten. Zowel van de subtiele maar heerlijk zoete geur als van een babyhuidje. Deze butter hydrateerd echt onwijs goed, beter dan welke bodylotion of butter in mijn stash dan ook.

Prijs
Zoals ik al zij, deze bodybutter is niet goedkoop. De normale prijs is €16,00, en ook al doe je best wel lang met zo’n pot omdat het product zo voedend is, ik vind dat gewoon veel. Toch vind ik het zijn prijs wel waard, maar het is natuurlijk altijd mooi meegenomen als je er één in de sale vind, zoals ik. €8,00 klinkt toch net wat schappelijker vind ik zelf.

Conclusie
Heb jij vaak last van een droge huid of droge plekjes op je huid? Dan is deze bodybutter echt aan te raden. De formule van de bodybutters is hetzelfde, dus je kunt elke geur kiezen die je zelf maar lekker vind. Ik vind het zelf een enorm pluspunt dat er zoveel keuze is, dit maakt dat er voor ieder wat wils is. De bodybutters zijn wel wat prijzig, maar eventueel ook in kleinere (reis) variant te krijgen om uit te proberen. Daarnaast is er elk half jaar een grote sale waarin je je slag kunt slaan. Al met al beveel ik jullie deze bodybutter dus van harte aan.

Tijdens het testen bleek deze combi een gouden te zijn! De douchegel is van Balea, te koop bij DM drogisterijen in Duitsland voor ongeveer €1,00.

Heb jij bodybutters van The Body Shop in je stash?
Liefs, Simone

6 thoughts on “Review – The Body Shop body butter

  1. De bodybutters van TBS vind ik heel fijn, ze smeren zo lekker en trekken snel in je huid. De douchegel in combinatie met de bodybutter moet een hele fijne combo zijn. Lekker!

    Like

  2. Ik heb ook nog nooit een body butter gebruikt van the body shop hihi. Geen idee of dat binnenkort wel gaat gebeuren.. Ik moet ook zeggen dat ik best wel lui ben met smeren…

    Like

Laat je een reactie achter? :-)

