Catrice Absolute Matte – oogschaduw palette

Image and video hosting by TinyPic
Mijn oogschaduw laatje ligt vol met glanzende of zelfs shimmerende oogschaduws, heel leuk maar niet passend bij elke gelegenheid. Ook miste ik soms de matte kleurtjes om mee te blenden, of juist als basis te gebruiken. Ik had nog geen matte oogschaduws en daar moest dus verandering in gebracht worden!

Toen ik weer niet slaagde voor het kettinkje waar ik al eeuwen naar op zoek ben (later meer hierover) en ook niet voor een nieuwe broek en warme kleding liep ik maar weer het Kruidvat binnen, want daar slaag ik immers altijd.Ik was in een groot filiaal met 3 meter schappen van Catrice en Essence en dus zag ik een boel mooie en voor mij nieuwe producten. Ik liep met vijf producten naar de kassa en bedacht me toen. Uiteindelijk nam ik er twee mee en vandaag laat ik jullie het Catrice Absolute Matt palette zien. Benieuwd? Lees dan snel verder.

Image and video hosting by TinyPic
 ✿Verpakking
Chique! Een mooi zwart glimmend doosje met een doorzichtige deksel. Het is een klepje met daarop met een soort van rosé gouden letters de naam van het palette geschreven. Het uiterlijk van het palette geeft me echt een luxe gevoel, vind ik een leuk extraatje!

Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
 ✿ Product
Prima pigment voor matte oogschaduw, vind ik. Na één keer wrijven en met mijn vinger aanbrengen op mijn hand, zonder oogschaduw basis, ziet het er zo uit. De eerste kleur is wit, de tweede heel lichtroze, dan twee taupe kleuren, een donkerbruine en een grijzig/bruine. Mooie kleuren voor een dagelijkse look. De oogschaduw is lekker zacht en brengt goed aan. Ook geeft dit palette weinig fall out, iets wat ik zeker kan waarderen. Ze zijn ook écht matte, precies wat ik er van had verwacht.

Image and video hosting by TinyPic
 ✿ Prijs en verkrijgbaarheid
Een palette dat er mooi uit ziet, over een goed pigment beschikt én 6 oogschaduws bied voor €4,99. Dat vind ik nog eens goed geprijsd! Minder dan €1,00 per oogschaduw is natuurlijk echt niet veel. Je kunt Catrice kopen bij veel filialen van Kruidvat.

Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
 ✿ Conclusie
Ik ben erg tevreden. Het is een prima palette, voor een prima prijs. Ik ben erg blij met de matte highlighter en ook de taupe kleuren zijn erg fijn om te gebruiken als ‘transition color’ (waarmee je oogschaduws laat overlopen in elkaar!). Wel moet ik zeggen dat ik een hele matte look, zoals ik hierboven heb gemaakt, niet geweldig vind. In combinatie met glanzende oogschaduws is het echter top!

Lijkt het palette jou ook wel wat?
✿ Liefs, Simone

20 thoughts on “Catrice Absolute Matte – oogschaduw palette

  1. Pingback: Look of the day – Hair & make-up |

  2. Pingback: Make-up look – Budgetproof | Lifeofsimone

Laat je een reactie achter? :-)

