Real Techniques – Sam’s Pics

Image and video hosting by TinyPic
Real Techniques is een merk dat me al maanden lang aanspreekt. Ik las heel veel positieve reviews en werd eigenlijk steeds enthousiaster. Toen ik zag dat Charile (@Charile96 op Instagram) de Sam’s Pics set had kunnen bemachtigen stuurde ik haar meteen een berichtje. Na wat zoeken op het internet bestelde ik de set ook. Afgelopen donderdag kwam de set binnen en ik werd meteen nog enthousiaster. Ik heb ze (natuurlijk!) uitgebreid getest en deel vandaag mijn bevindingen met jullie. Benieuwd? Lees dan snel verder!

Image and video hosting by TinyPic
De set bestaat uit zes kwasten waarvan vier voor het gezicht en twee voor de ogen. Deze zes kwasten zijn de favorieten van Samantha. Samantha is samen met haar zus al lang actief op Youtube en zijn naar aanleiding van hun make-up video’s begonnen met Real Techniques. Inmiddels zijn de kwasten erg populair!

De set bevat de volgende kwasten:
Image and video hosting by TinyPic
ღ Multi-task brush, voor het aanbrengen van poeder, blush en bronzer. Dit is een lekker grote kwast met hele zachte haren. Je kunt je product hier goed lichtjes mee aanbrengen en opbouwen.

Image and video hosting by TinyPic
ღ Setting brush, voor het precies aanbrengen van poeder of highlighter. Ik gebruik hem voor highlighter. Ook deze kwast is enorm zacht en ik vind het heel fijn om highlighter precies aan te kunnen brengen boven mijn jukbeenderen.

Image and video hosting by TinyPic
ღ Buffing brush, deze kwast is ideaal voor het aanbrengen van (minerale) foundation. Ik gebruik hem voor mijn vloeibare foundation en hij brengt enorm goed aan. De haren staan dichter op elkaar dan van de twee vorige kwasten en daardoor zorgt deze kwast voor een goede dekking. Toch voelt de kwast niet hard aan op het gezicht.

Image and video hosting by TinyPic
ღ Pointed foundation brush, voor het -duh- aanbrengen van foundation. Ik breng concealer zelf aan met het sponsje van de verpakking zelf en gebruik deze kwast om de concealer goed te verdelen.

Image and video hosting by TinyPic
ღ Crease brush, om oogschaduw aan te brengen in de crease en outer-v. Ook deze kwast werkt als een trein en is heerlijk zacht. Zo zacht dat hij ook perfect is om te kunnen blenden.

Image and video hosting by TinyPic
ღ Fine liner brush, eigenlijk voor het aanbrengen van eyeliner maar ik gebruik hem voor het aanbrengen van oogschaduw onder de onderste wimperrand. Omdat hij zo fijn is brengt hij heel precies aan.

Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

Ik heb de set uiteindelijk besteld bij de verkoper cg9riverside op Ebay gekocht. Deze verkoper komt uit de UK, waar de kwasten ook daadwerkelijk in de winkel verkocht zijn. Ik heb er ongeveer €35,00 betaald en ga er vanuit dat ik de echte heb. Ik heb volop vergeleken op internet en kan het wel bijna met zekerheid zeggen. Er zijn ook verkopers uit Hong Kong actief die dezelfde set aanbieden voor maar €11,00, dit kan nooit echt zijn lijkt mij. De set is ook nog te koop op Beautydoc.nl.

Ik ben er ontzettend blij mee en stiekem wil ik nu alleen maar meer!
Liefs, Simone

41 thoughts on “Real Techniques – Sam’s Pics

  1. Ik ben gek op de RT kwasten! Als ik in Londen ben moet ik ook altijd wat meenemen, gelukkig ga ik volgende week weer haha. Maar in Eindhoven verkopen ze ze ook, jij komt toch wel eens in Eindhoven?

    Like

  2. @Rani Daar gebruik ik hem inderdaad ook voor, super fijn! Ik zit stiekem ook alweer te kijken naar meer, haha, ook al heb ik mijn essentials nu wel in huis!

    Like

  3. Pingback: Favorieten – Februari |

  4. Real techniques stelt me nooit teleur!
    Ik ben voorlopig de bodyshop borstels aan het testen, normaal review ik ze volgende week.
    Hele mooie foto’s trouwens, leuk gedaan!
    belle-fin.blogspot.be

    Like

  5. Oh wauw wat een prachtige set. Ik zou drie crease brush wel willen hebben. Zelf gebruik ik kwasten van Zoeva, de bamboo set, die is ook heel erg fijn!

    Like

  6. Pingback: Look of the day – Hair & make-up |

Laat je een reactie achter? :-)

