Mijn healthy lifestyle – food diary

Image and video hosting by TinyPic
Een aantal weken geleden, namelijk begin januari, vertelde ik jullie over ‘mijn healthy lifestyle, en nu echt’. Inmiddels ben ik een aantal weken bezig en het gaat me erg goed af! Behalve rondom mijn verjaardag dan, toen heb ik lekker genoten (ook van de overgebleven taart, wijn en chipjes;)) Wel vond ik het weer tijd worden voor een update, deze keer in de vorm van een food en sport diary. Deze diary is de week van 26 januari tot en met 1 februari. Ben je benieuwd, lees dan snel verder!

Allereerst wil ik even iets zeggen: Het is niet mijn doel om super clean te eten. Ik eet liever gewoon ‘normaal’ en gezond met producten die in elke supermarkt te koop zijn. Ik ontbijt bijvoorbeeld met perzik kwark, natuurlijk is hier suiker aan toegevoegd maar ik vind het lekker en het vult goed en daarnaast is het goed in te passen in een gezond eetpatroon, dus vind ik dat het kan.

Maandag
Ontbijt: schaaltje perzik kwark
Lunch: 3 bruine boterhammen met smeerkaas en komkommer
Diner: een gemarineerde kipfilet + 2 stronken witlof met ham/kaas
Tussendoortjes: appel met kaneel en rozijnen, peer, worteltjes met hummus, handje ongezouten noten/cranberry mix

Dinsdag
Ontbijt: schaaltje perzik kwark
Lunch: 3 crackers, 2 met oude kaas + 1 met jam + een bekertje jus d’orange + een bekertje tomaten/groentensoep
Diner: rijst met andijvie, ui, champignon en spekjes gewokt met knoflook en ketjap
Tussendoortjes: appelflapje, banaan, handje ongezouten notenmix met cranberry

Woensdag
Ontbijt: schaaltje nectarine/framboos kwark
Lunch: omelet van 2 eitjes en een hand wokgroenten met ananas/meloen/mango sapje
Diner: 2 bruine bolletjes met één hamburger (gehalveerd), gebakken uitjes, ketchup, augurk en daarbij een simpele salade van komkommer, sla en ui met honing mosterd dressing
Tussendoortjes: fruitsalade (mango, ananas, druif, appel), worteltjes met hummus en een handje gezouten notenmix (macadamia, pecan en cashew)

Donderdag (mijn mama’s verjaardag!)
Ontbijt: schaaltje nectarine/framboos kwark
Lunch: 2 bruine bollen met kipfilet en komkommer
Diner: couscoussalade met sla, kip, gedroogde abrikoos, amandel en een lekkere dressing
Tussendoortjes: ananas/mango/meloen sapje, een banaan, plakje cake en een hand chips

Vrijdag
Ontbijt: schaaltje perzik kwark
Lunch: bruine baguette met filet americain, rucola, uitjes en peper en zout
Avondeten: kop tomatensoep met groenten en een stuk stokbrood met heksenkaas (was pas om 7 uur thuis van college!)
Tussendoortjes: druiven, worteltjes + hummus, handje gedroogde cranberries, peer

Zaterdag
Brunch: 2 kaiserbroodjes, 1 met heksenkaas (kennen jullie dit?) en 1x tonijn + glas vers geperst sinaasappelsap
Diner: Quiche met onder andere prei, paprika, ui, champignons en hamreepjes
Tussendoortjes: banaan, appel met kaneel en rozijnen, schaaltje chips met een glas Ice Tea

Zondag
Ontbijt: magere kwark met wat noten, honing en banaan
Lunch: 1 bruin bolletje met ham en 2 meergranen beschuiten met tonijn
Diner: Rijst met ajam paniki (kip) en sajoer groenten. Een handje kroepoek erbij.
Tussendoortjes: een glas versgeperst sinaasappelsap, druiven, 1 handje rozijnen

Image and video hosting by TinyPic
Een beetje motivatie (van weheartit) kan geen kwaad, vind ik!

Drinken
Ik drink de hele dag door water en vooral heel veel groene thee met citroensmaak. Daarnaast waren deze week de verse sapjes van de AH in de Bonus dus die dronk ik ook een aantal keer. Verder drink ik geen frisdrank, maar dat heb ik eigenlijk ook nooit gedaan. (behalve op verjaardagen dan!)

Sporten
Ik heb deze week 3 keer hardlopen, mijn vader is in januari voor het eerst begonnen met hardlopen dus we zijn echt aan het opbouwen. We liepen 2x 20 minuten en 1x 30, waarvan ongeveer 3/4 in totaal rennen en 1/4 wandelen. Ik vind het heerlijk en heel leuk om samen met mijn vader te doen!

Ik ben redelijk tevreden. Ik heb één keer teveel gesnackt, vanwege een ongepland zelfgemaakt appelflapje wat een lief vriendinnetje voor me meebracht en de verjaardag van mijn mama. Toch vind ik de rest eigenlijk heel goed! Ik weeg me niet maar ik merk wel dat ik mijn feestdagen kilootjes sowieso al kwijt ben en ik ga lekker zo door!

Ik weet eigenlijk helemaal niet of jullie dit wel interessant vinden om te lezen maar ik wilde het toch eens met jullie delen: ter inspiratie maar ook als een stok achter de deur voor mijzelf! 

Als jullie tips voor mij hebben hoor ik ze natuurlijk heel graag!🙂
Liefs, Simone

 

16 thoughts on “Mijn healthy lifestyle – food diary

  1. Hmmm wat eet je een hoop lekkere en gezonde maaltijden. Goed dat je zo lekker bezig bent met hardlopen. Ik ben ook weer lekker bezig met fitnissen en hardlopen! Ga zo voor het studeren ook nog even wat yoga oefeningen doen thusis. Heb het sport virus weer goed te pakken, hiih.

    Like

  2. Ik vind dit heel interessant om te lezen! Zelf ben ik nu ook bezig deze week om een eetdagboek bij te houden, haha! Erg tof om te zien wat jij dan zoal eet🙂 En je bent goed bezig zeg!

    Like

  3. Super leuk dat je dit deelt! Je eet echt heel erg goed. Ik vind dit soort dagboekjes altijd zo interessant en leerzaam. Kan er zelf ook weer wat uithalen, en zorgt voor een inspiratie boost!

    Like

  4. Erg leuk om te lezen Simone! Ik eet trouwens wel wat meer dan jij op een dag, ook als ik strict op mijn voeding let en toch afval. Ik heb kennelijk wat meer energie nodig denk ik. Nu eet ik echter wel wat téveel, dus jouw blog is een goede motivatie om weer wat strenger te zijn!

    Like

Laat je een reactie achter? :-)

