Wat is het fijn om een twijfelaar te zijn (NOT!)

Af en toe krijg ik er wat van hoor, van dat getwijfel van mezelf. Ik ben zo iemand die eeuwig twijfelt over zijn beslissingen, ook al zijn ze eigenlijk al genomen. Ik denk het iedere keer zeker te weten, maar op het laatste moment wil ik dan alles weer omgooien. Soms zijn het kleine dingen, maar soms ook dingen die heel wat telefoontjes nodig hebben. Maar: meestal lukt het om uiteindelijk toch te gaan voor wat ik wil! Vandaag zal ik jullie een aantal voorbeeldjes geven van mijn leven als twijfelaar..

Whatever you decide to do,make sure it makes you happy.
bron

– Mijn studentenkamer
Ik heb hem in 3 jaar al 2 keer opgezegd. Nu pas ik van plan om er echt uit te gaan, thuis te gaan wonen en me te focussen op mijn afstuderen. Daarna zou ik wel weer terug naar Tilburg gaan en werk zoeken. Alles opgezegd en geregeld en toen bedacht ik me dat ik gewoon naar de bibliotheek kan om te studeren, dat mijn mede afstudeerders ook veelal in Tilburg wonen en we dus samen kunnen werken en dat ik in de avonden dus gewoon vrij ben! Waarom zou ik mijn studentenleven al opzeggen en voor een half jaar al mijn spullen naar huis slepen?

Nouja dit bedacht ik me dus maandag, 16 februari. 1 maart zou ik verhuizen en alles stond al gepland. Woensdag, 2 dagen later heb ik de hele ochtend aan de telefoon gehangen, maar het is gelukt! Ik blijf een Tilburger!

– Uiteten gaan
Ik ga zo graag uiteten, ik denk echt dat het echt een van mijn favoriete bezigheden is maar wat is het altijd lastig. Sowieso, waar gaan we uiteten? Nouja, dat komt altijd wel goed aangezien ik echt bijna alles lekker vind. Maar dan ben je dus daar en dan moet je kiezen wat je wil.. en als je bijna alles lekker vind is dat echt moeilijk. Uiteindelijk kies ik dan maar iets en vaak heb ik dan later nog spijt haha. Uiteindelijk eet ik meestal toch lekker, dus dat is eigenlijk niet zo erg!

– Uitgaan
Ik zeg zo vaak: nee ik ga niet mee, ik moet morgen studeren/werken/naar college, maar uiteindelijk, als iedereen dan toch gaat, dan begin ik zo te twijfelen. Een enkele keer ga ik toch mee en heb ik de volgende dag spijt, de andere keren heb ik die avond spijt maar voel ik me de volgende dag top.

– Shoppen
Nog zoiets.. ik twijfel ALTIJD. Heb ik dit nodig? Vind ik het echt leuk? Ga ik het dragen? Vol overtuiging koop ik het dan en als ik dan thuiskom dan begint het gewoon weer opnieuw. Vaak trek ik gewoon meteen de kaartjes eraf en dan heb ik geen kans meer om te twijfelen haha. Ik draag het dan ook altijd wel, eigenlijk!

Ben jij ook een twijfelaar?
Liefs, Simone

11 thoughts on “Wat is het fijn om een twijfelaar te zijn (NOT!)

  1. Haha herkenbaar hoor! Ik kan soms echt als een verdwaald persoon in de winkel lopen om te bedenken wat ik wil eten bijvoorbeeld… Twijfelen is irritant!

    Like

  2. Haha een echte twijfelkont ben jij dus. Ik heb dat volgens mij niet zo heel erg meer, maar het komt me allemaal wel heel erg bekend voor van ‘vroeger’ (toen kon ik echt over ALLES twijfelen en was zelfs het maken van de keuze tussen een appel of een banaan al te moeilijk).

    Like

  3. Ik ben gelukkig niet zo’n grote twijfelaar, maar ik heb juist dat ik niet vooruit kan plannen. Als iemand mij vraagt ; goh, ga je zaterdagavond mee uit? Dan weet ik woensdag nog niet of ik daar aan toe ben zaterdagavond. Meestal geef ik het pas een dag van te voren aan of ik het wil. Best ook een rare eigenschap!

    Like

  4. Hahaha.. heel leuk artikel. Mijn vriend is een ontzettende twijfelaar altijd dus herken dat wel. Gelukkig twijfel ik al iets minder maar het shoppen heb ik daar ook wel een handje vanπŸ˜‰ Liefs, Deisy

    Like

Laat je een reactie achter? :-)

