Recept – gezonde, snelle en lekkere wraps

We wonen dan wel met zijn zessen in ons studentenhuis, het komt toch regelmatig voor dat ik alleen moet eten omdat ik snel moet zijn of omdat de rest andere dingen te doen heeft of omdat ik eens iets wil eten waar de rest niet zo van houdt. Door Monica Geuze (monicageuze95 op youtube) kwam ik op het idee om eens koude wraps met warme kip te maken en ik bedacht er zelf een variant op. Ze waren heel lekker dus deel ik het receptje vandaag met jullie!


Helaas was ik een beetje laat thuis en is de foto dus niet je van het, maar jullie krijgen vast een indruk!

Wat heb je nodig?
– Kleine tortilla wraps (er zitten er 8 in een pakje)
– Klein potje creme fraiche
– 1 avocado
– 1 zakje geraspte oude kaas
– 1 kipfilet
– 1 zakje fajita kruiden
– beetje olijfolie

(ik heb 3 kleine wraps uit het pak gegeten en de kip was op, maar van de rest had ik nog genoeg voor de overige 5 uit het pak)

Hoe maak je het?
Snijd de kip in lange repen en laat ondertussen wat olijfolie warm worden in een koekenpan. Bak de reepjes een beetje aan en voeg dan een half zakje fajita kruiden toe voor een lekkere smaak. Nu bak je ze lekker bruin en gaar en ondertussen snijd je de avocado in blokjes. Neem nu een wrap, smeer er wat creme fraiche op, avocado eroverheen, wat kipreepjes en wat geraspte kaas en you are ready to go! Heel simpel, maar ook heel lekker!

Laat je het me weten als je het uitprobeert?
Liefs, Simone

12 thoughts on “Recept – gezonde, snelle en lekkere wraps

  1. Dit is echt zoiets waarvan ik denk “dat moet ik ook eens maken” en het vervolgens niet doe. Dat ik er gewoon niet aan denk ofzo haha. Wraps zijn wel een lekker alternatief op wat je normaal eet vind ik.

    Liked by 1 person

  2. @Simplynspecial Haha, herkenbaar. Val ook snel terug op receptjes die ik vaak zelf maak maar dacht er nu toevallig aan en dat moet ik vaker doen, haha!

    Like

  3. Wraps zijn zΓ³ lekker! Ik heb toevallig vandaag ook wraps gegeten, maar dan met gehakt. Met kip eet ik ‘t ook weleens. Ik moet zeggen dat ik niet gek ben op avocado, maar voor de rest klinkt het heel lekker!πŸ™‚

    Liked by 2 people

  4. Pingback: Mijn week in foto’s – #hardwerken #veelbelonen en alle tentamens in the pocket! |

Laat je een reactie achter? :-)

