Review – Catrice Nude Illusion Foundation & Allround Coverstick

Image and video hosting by TinyPic
Wekelijks stap ik het Kruidvat binnen om te kijken of de nieuwe collecties van Catrice en Essence er al liggen. Van Catrice heb ik al wat (voor mij!) nieuwe spulletjes ontdekt en omdat ik er de laatste weken lichtelijk als een worteltje bijliep was het tijd voor nieuwe basisproducten. Het werden de Nude Illusion foundation en de Allround coverstick. Ik gebruik beide op dit moment 1,5 week en ik vond het dus tijd voor een review!
Nude Illusion Foundation
Verpakking
De verpakking van deze foundation is een chique glazen flesje. Ik vind hem heel erg luxe ogen. Het glas is mat en redelijk dik naar mijn idee. De letters en het pompje zijn zwart en het dopje doorzichtig. Prima, hygiënische verpakking die er naar mijn mening top verzorgd uitziet.
DSCN0768
DSCN0767
DSCN0765
DSCN0769

Product
Ik heb de kleur 010, Nude Ivory. Ik hoopte dat dit een foundation zou zijn met een lichte, koele ondertoon. Gelukkig is dit ook zo, want een warme en oranje is echt niet wat ik wil. De foundation is zoals je op mijn pols kunt zien redelijk vloeibaar en smeert goed uit. Hij beloofd mat te zijn en is dat ook, maar hij droogt niet heel ‘droog’ op, zodat je de make-up echt ziet zitten. Hij dekt erg goed, vooral in combinatie met de coverstick en maakt mijn huid heel mooi egaal. Het allerbeste is de houdbaarheid: deze foundation blijft écht lang zitten. Aan het eind van de dag is mijn huid nog redelijk egaal en dat is echt wat ik wil bereiken met een foundation. Deze kleur is niet geschikt voor meiden met veel rood in hun huid, denk ik. Mijn huid heeft een gele ondertoon en daar matcht deze kleur perfect bij. Pluspunt vind ik ook dat er UV bescherming inzit.
DSCN0789
DSCN0790
DSCN0791
Zoals je ziet is hij voor de binnenkant van mijn arm wel net een tikkie te donker. Voor de huid op mijn gezicht is hij echter echt perfect.

Prijs
€7,59 voor 30ML.  Voor Catrice begrippen vind ik dit redelijk prijzig. Ze worden echt duurder en dat is jammer, maar de kwaliteit is er echt naar, dus ik vind dat deze foundation zijn geld waard is. 30ML is een standaard inhoud, de meeste foundations bevatten 30ML.

Conclusie
Ontzettend prettige foundation: draagt fijn, het is de goede kleur en hij blijft goed zitten. De dekking is, zeker in combinatie met de coverstick, goed. Ik zou hem zeker aanraden.

Allround Coverstick
Verpakking
Zoals de naam al doet vermoeden komt deze concealer in stickvorm. Ik ben vloeibare concealer gewend, dus dit is wel even iets nieuws voor mij. Het is een plastic stick. Ik vind de verpakking prima ogen, niet heel chique, maar ook niet goedkoop. De kleur staat er duidelijk op vermeld. Het enige minpunt is dat je de stick niet helemaal in de verpakking kunt draaien. Zoals je op de foto ziet, is hij ingedraaid. Als je niet oplet met de dop erop doen, maak je dus stick dus snel kapot. Ook is een stick niet de meest hygiënische manier. Ik gebruik deze echter alleen onder mijn ogen en om mijn jukbeenderen wat op te lichten. Ik zou je niet aanraden om de stick direct op onzuiverheden te gebruiken, gebruik dan je vingers of een kwastje.

DSCN0780
DSCN0777
Product
Zoals ik al zij is een stick concealer nieuw voor mij. Toch was ik erg benieuwd! Ik merkte dat ik soms echt te weinig slaap (en daardoor iets de donkere kringen onder mijn ogen heb) en daarom meer dekking onder mijn ogen nodig heb. Een stick leek me ideaal en daarom nam ik deze mee. Ik nam wederom de lichtste kleur, 010 Nude in dit geval. Het is een redelijk droge stick. Dat zie je op de swatch goed terug. Dit product is dus niet geschikt voor een hele droge huid. De kleur is lekker licht en daarom ideaal voor onder de ogen. De kleur smeert ondanks de wat stugge structuur prima uit, doordat hij was vloeibaarder wordt door de warmte van je huid. Hij dekt heel goed, en hij laat me er echt wakkerder uitzien. Ik gebruik een vloeibare concealer voor oneffenheden onder mijn foundation en deze gebruik ik over mijn foundation, zoals ik al zij: onder mijn ogen en een klein beetje onder mijn jukbeenderen. Hij dekt erg goed en blijft goed zitten. Wederom positief dus.
DSCN0781
Prijs
Voor deze coverstick betaal je €2,99. Dit vind ik een hele goede prijs. Omdat de stick redelijk vast is gebruik je niet veel per keer. Hierdoor gaat hij zeker een aantal maanden mee bij dagelijks gebruik.

Conclusie
Prima stick. Ik zou hem zelf niet gebruiken op oneffenheden vanwege de hygiëne, maar voor wallen en donkere kringen is hij perfect. Wanneer je graag met licht en schaduw in je gezicht speelt, is deze ook aan te raden! Hij is makkelijk te doseren en dekt goed.

Eindresultaat na gebruik van beide producten
Zonder flitsUntitled 1

Met flitsUntitled 4
Ik ben weer voorzien van erg fijne basisproducten voor een fijne prijs. Ken jij deze producten van Catrice al?
Liefs, Simone

13 thoughts on “Review – Catrice Nude Illusion Foundation & Allround Coverstick

  1. Hoi…..
    ik had de foundation laten liggen want er was geen tester en dacht dat het veel te donker zou zijn voor mijn gezicht.
    Maar de lichte kleur lijkt me goed voor mijn huid.
    Dus denk dat ik even terug zal gaan naar de winkel om dit te kopen.
    Handig die coverstick die de donkere kringen onder de ogen wat minder zichtbaar maakt en ook voor de pigmentvlekken.
    Fijne review en heel duidelijk met goede foto’s.

    Xoxo

    Like

  2. Goede review. Ik heb de foundation ook gekocht en er was er zeer tevreden over. Ik heb alleen een problematische huid die overal op reageert. Eigenlijk moet ik gewoon geen foundation dragen. Ik heb ook lichte couperose en deze gaf een perfecte dekking. Ik vind het echt een aanrader.

    Like

  3. Ik heb de Catrice foundation ook. Het is een fijne foundation, maar hij matcht qua kleur niet goed met mijn huid (ik heb meer een roze ondertoon), waardoor ik hem dus niet meer gebruik. Jammer ook dat Catrice steeds duurder wordt.

    Like

  4. Ik vind het ook echt jammer dat Catrice steeds duurder wordt, hierdoor grijp ik steeds sneller naar Essence. De coverstick vind ik dan wel weer interessant!

    Like

  5. Pingback: Favorieten – Februari |

  6. Pingback: Look of the day – Nude & Basic |

  7. Pingback: Look of the day – Hair & make-up |

  8. Pingback: MUA review & look | Lifeofsimone

Laat je een reactie achter? :-)

