De zoektocht naar een ‘tussenjas’

Image and video hosting by TinyPic
Winterjassen genoeg, blazertjes en vestjes genoeg. De winter en de zomer kom ik wel door. Daartussen heb ik echter elk jaar een dilemma. Want: wat draag je als het ‘s ochtends en ‘s avonds fris is én het kan gaan regenen, maar als de temperatuur overdag gewoon prima is? Ik heb een mooi leren jasje dat ik graag draag, maar een beetje afwisseling kan ook geen kwaad. Dit jaar wil ik dan ook op zoek naar een mooi ‘mantel’ model. Ik kwam een spierwitte tegen bij Zara (lijkt me geen goed idee in combinatie met mijn onhandigheid) en bij H&M kwam ik ook hele mooie tegen, maar de roze en blauwe kleur stonden me niet en zwart vond ik weer zo.. zwart en te donker. Omdat ik vorige week al vertelde in deze blogpost dat ik eens wat meer wilde gaan investeren in wat duurdere items, nam ik een kijkje bij Esprit.


Bij Esprit vond ik drie jassen die eigenlijk verbazingwekkend genoeg heel goed aansluiten bij mijn wensen. Geen zwart, geen spierwit, geen fletse kleuren en een mantel model. Ik heb drie favorieten uitgekozen, waarvan ik er hoogstwaarschijnlijk één van wil aanschaffen.

Esprit / Gemêleerde, gebreide mantel van bouclé
Dit is denk ik mijn favoriet. Ik zag hem staan op de website, gecombineerd met een lichte skinny en een spijkerblouse, wat echt heel leuk stond. Ik vind de kleur mooi, hij is makkelijk te combineren met allerlei andere kleuren en prints. In de beschrijving staat dat hij soepel valt en dat is iets wat me wel heel erg fijn lijkt. Deze jas kost €89,99.

Esprit / Gemêleerde bouclé mantel met mohair
Deze jas is dan wel roze, maar wel een warme kleur. Daarom denk ik dat ook deze heel geschikt is. Deze is gemaakt van mohair en daarom denk ik wel een stukje dikker. Dat is waarom mijn voorkeur op dit moment uitgaat naar de eerste jas. Deze jas kost €79,99.

Esprit / Indoor-jas in jacquard-look
Deze jas vind ik ZO leuk. Ik vind het printje een beetje ‘Missoni’ aan doen en vind de lichte kleurtjes heel leuk. Ik vind het alleen ook wel heel leuk om printjes en veel kleurtjes in mijn outfits te dragen wanneer het beter weer wordt, dat is waar ik een beetje over twijfel, ik wil namelijk niet dat het too much wordt in een outfit. Voordeel is wel dat je deze jas dicht kunt maken met drukknopen, wat bij de andere twee niet kan. Nadeel is de prijs.. 119,99, wat ik toch wel prijzig vind voor een tussenjas.

Deze zoektocht is lastiger dan gedacht, maar op dit moment vind ik jas één wel heel erg aantrekkelijk! Wat is jouw favoriet?
Liefs, Simone

11 thoughts on “De zoektocht naar een ‘tussenjas’

  1. Lastig kiezen🙂 Maar de middelste vind ik het minste denk ik. Ik zou het wel prettig vinden als de jas dicht kan eerlijk gezegd🙂

    Like

  2. Zo mooi en ik vindt de zoektocht naar een jas zo vlak na de winter en voordat het lente wordt erg lastig.
    Ik heb nogal een flinke kledingmaat.
    Soms de wat korte jassen.
    Die jij hebt uitgezocht hebben mijn voorkeur. Omdat ik een koukleum ben en mijn benen ook nog iets warm wil hebben.
    In welke shops kan ik de jassen vinden die je hier hebt laten zien?

    Dank je en een fijne dag Xoxo

    Like

  3. Ik heb laatst in de sale een fijn tussenjasje gekocht (eigenlijk gewoon een dunne winterjas, maar voor koukleumen zoals ik prima). Ik vind de eerste echt heel erg leuk!

    Like

  4. Esprit heeft hele leuke tussenjassen zie ik al! Ik ga er eens een kijkje nemen, want ze hebben een mooie webshop🙂

    Like

Laat je een reactie achter? :-)

