Blog inspiratie tag

Ik werd weer eens getagd om een leuke tag in te vullen, dit keer door Esther, van Esthersvision. De tag gaat over, zoals je waarschijnlijk wel kunt raden, bloggen en de manieren waarop je inspiratie op doet. Ik heb Esther’s tag met veel plezier gelezen dus ik hoop dat jullie dat bij deze ook doen!


bron

De tag bestaat uit tien vragen waarop ik antwoord en daarbij een foto / beeld die mij inspireert. Benieuwd? Lees dan snel verder.

Ik heb voor bovenstaand beeld gekozen omdat deze quote gewoon zó waar is. Ik kan me er helemaal in vinden en moet mezelf soms dan ook streng toespreken om me er aan te houden!

1. Volop inspiratie of loop je vaak tegen het zogenaamde writers of bloggers block aan?
Het grootste deel volop inspiratie maar te weinig tijd! Afstuderen vergt enorm veel tijd en energie van me, die ik eigenlijk veel liever in het bloggen zou steken. Natuurlijk is dit helemaal geen goed plan en kan ik beter eerst mijn opleiding afronden en er dan veel tijd insteken. Maar over het algemeen heb ik genoeg inspiratie! Wanneer ik even geen inspiratie heb ga ik meestal even naar het Kruidvat / Etos om wat nieuwe producten te kopen voor een review. *shame on me*

2. Als de woorden even niet uit je vingers komen, hoe voel je je dan?
Dit heb ik natuurlijk wel eens, vooral als ik heel moe ben, zo vervelend. Ik wil dan vaak toch een artikel schrijven en kom er de volgende ochtend dan achter dat ik er helemaal niet zo tevreden mee ben. Ik probeer daarom altijd vooruit te werken om gehaast te voorkomen. Ik voel me namelijk schuldig naar jullie toe als mijn artikelen onder de maat, niet interessant of saai geschreven zijn.

3. Hoe blijf je gefocust tijdens het uitwerken van een bericht?
Ik schrijf alleen maar artikelen die ik zelf leuk vind om te schrijven en te maken, hierdoor is het altijd wel interessant en blijf ik gefocust. Wel vind ik het soms vervelend als het uploaden van foto’s heel langzaam gaat en alle HTML codes door elkaar heen staan. Dan stop ik er meestal gewoon een half uurtje mee, neem ik een kopje thee en ga daarna weer verder.

4.Welke brainstorm-techniek zorgt gegarandeerd voor bloginspiratie?
Ik blog al redelijk wat jaartjes dus soms ga ik gewoon even terug in mijn archieven en kijk waar ik eerdere jaren rond dit tijdstip in het jaar over geschreven heb, vaak kom ik dan gauw weer op leuke ideetjes.

5. Helpt muziek ook als je inspiratie zoekt?
Ik heb wel -bijna- altijd muziek aan tijdens het bloggen, maar dat heb ik tijdens heel veel activiteiten, ik heb dus geen idee of het me helpt.

6. Waar ontstaan de beste ideeën?
Waar maakt me niet zoveel uit maar vooral wanneer ik ontspannen ben en enthousiast. Denk bijvoorbeeld aan een vakantie waarin ik helemaal ontspannen ben en tijd en ruimte heb om toekomstplannen te maken, dan komen er vaak ook veel ideetjes voor blogs voorbij.

7. In welke inspirerende omgeving werk je graag?
Thuis bij mijn ouders of op mijn studentenkamer. Bij mijn ouders schrijf ik het liefst, op mijn studentenkamer heb ik een enorm raam waarbij ik goed kan fotograferen. Daarnaast werk ik vaak bij Seats2Meet aan mijn scriptie en ik merk dat bloggen daar ook heel fijn gaat.

8. Heb jij ook een ware ‘blogbijbel’ op je bureau staan voor als je het even niet weet?

Nop! Ik vind dat bloggen vanuit jezelf moet komen en hierbij je eigen insteek moet gebruiken, stiekem heb ik gewoon ook geen tijd (en zin) om ze te lezen, haha.

9. Welke bloggers inspireren jou?
Dat zijn er eigenlijk echt enorm veel, wat me wel opvalt is dat het niet de enorm grote blogs zijn die mij inspireren maar juist de persoonlijkere. Ik vind de blog van Nina heel fijn om te lezen, lekker veel diversiteit en heel professioneel terwijl ze nog niet zo heel lang bezig is, de blog van Maaike vind ik ook geweldig, ze schrijft alleen maar over onderwerpen die mij persoonlijk heel erg interesseren en ik lees alles met heel veel plezier. Daarnaast Svenja en Dagmar omdat ik hun positieve schrijfstijl en mooie foto’s heel erg kan waarderen, de blog van Ilse omdat ze zo ontzettend leuk, boeiend en grappig schrijft, de blog van Esther is sinds een aantal weken ook in mijn favorietenlijstje beland omdat ik ook bij haar de artikelen heel erg leuk en afwisselend vind en Mary Josie omdat ik haar outfits érg mooi vind. Daarnaast lees ik elke week de diary’s van Tedje en Jennie omdat die me altijd vrolijk maken en ik elke week weer nieuwsgierig ben.

10. Hoe zit het met andere bijzondere inspiratie bronnen?
Foto websites als weheartit, webshops vol mooie kleding, winkels in de stad, trends die ik spot en beschrijf in een trendrapport, vriendinnen, familie en ga zo maar door, inspiratie komt overal vandaan!

Ik vond dit echt een hele leuk tag om in te vullen en nodig jullie allemaal uit dat ook te doen, mocht je dat leuk vinden!
Liefs, Simone

12 thoughts on “Blog inspiratie tag

  1. Fijn om te lezen waar jij je inspiratie van daan hebt.
    Toevallig net ook een zo een soort tag gelezen van Anne.
    Ik zie zoveel om me heen en denk er in bed over na.
    Ook blog ik wanneer ik het zelf wil.

    Fijne dag Xoxo

    Like

  2. Je hebt hem heel erg leuk ingevuld simone! En ik voel me gevleid dat ik in je inspiratie lijstje sta🙂 Ik lees jouw blog ook met heel veel plezier

    Like

  3. Ahhh wat ontzettend leuk dat je me even noemt! En ik moet zeggen dat ik precies hetzelfde heb met jouw blog: elk artikel waarover je schrijft vind ik persoonlijk erg interessant en leuk om te lezen. En ik wou ook nog even zeggen dat ik het heel knap van je vind dat je heel druk aan het afstuderen bent maar ook nog tijd vind om leuke artikels te schrijven. Dus ga vooral zo door!❤

    Like

  4. Pingback: Blogspiratie Tag: zij vulden 'm in - BlogQueen

Laat je een reactie achter? :-)

