Healthy lifestyle – Update

My heart says chocolate and wine
Bron

Het was alweer een tijdje geleden dat ik heb geschreven over mijn levensverbeteringen (haha, klinkt drastisch), dus ik vond het wel weer eens tijd worden om jullie op de hoogte te brengen! Dit artikel is verdeeld in een drie verschillende onderdelen: eten, drinken en sporten en ik ga in alle drie de onderdelen in op hoe het gaat, wat mijn doelen zijn en wat ik ervan verwacht. Benieuwd? Lees dan gauw verder.

Favoriete wraps!

Eten
Het eten gaat goed. Gedurende de week dan. Haha! Meteen een valkuil ontdekt. Ik ben van maandag tot en met vrijdag op mijn studentenkamer en koop dan gewoon wat ik nodig hem om gezond en lekker te kunnen eten en verder niets. We koken eigenlijk iedere dag en dat is meestal redelijk gezond. Om jullie een indicatie te geven hier een lijstje van een doordeweekse dag:


Deze repen zijn lekker én gezond!

Ontbijt: magere kwark
Tussendoor: fruit, zoals banaan, appel of druiven (kan niet wachten tot er weer lekkere aardbeien zijn!)
Lunch: 2 bruine boterhammen of 3/4 rijstwafels of crackers met kaas/kipfilet/filet americain/smeerkaas en komkommer, soms een gekookt eitje erbij
Tussendoor: noten, extra pure chocolade of een lekkere reep van bijvoorbeeld Just Nuts of Nakd.
Avondeten: Rijst met kip en wokgroenten, pasta met spekjes, boursin en verse spinazie, pasta met tomaatjes, boontjes, kip en pesto/tomatensaus, wraps met kip, avocado, sla, creme fraiche en kaas, wraps met wokgroenten, gehakt en kruiden, mie met kip en wokgroenten etcetera. We eten meestal met veel man (5 of 6), dus het zijn meestal ‘eenpansgerechten’.


Deze reep is ook lekker! Samen met een vers appelsapje van de AH to go.

Het avondeten is in het weekend ook redelijk gezond! Op zaterdag eet ik meestal een maaltijdsalade en op zondag iets met rijst/noodles in een wokgerecht. Soms ga ik uiteten, waar ik dan natuurlijk gewoon van geniet. De tussendoortjes in het weekend zijn echter niet zo gezond.. chocolademousse, doritos, koekjes en lekkere toetjes kom maar door! Hier is dan ook echt nog winst te behalen voor mij.


Beste toetje ever als je wil cheaten! Bastogne verkruimelen, hangop met wat vanillevla en kaneel mengen, framboosjes prakken met een beetje suiker en een aantal overhouden voor bovenop en dan in laagjes opbouwen.

Drinken
Ik drink veel water en thee en af en toe een kopje koffie tussen het studeren door. Af en toe drink ik Ice Tea zero, maar verder geen aparte drankjes. Behalve als ik uit ga, dan drink in wijn en vaak ook nog wat sterke drank. De laatste tijd ga ik best vaak uit en dat is niet zo goed voor mijn healthy lifestyle. Toch vind ik dat het moet kunnen want het hoort wel bij het studentenleven😉. Ik moet zeggen dat ik wel merk dat ik hierdoor minder vordering boek dan ik zou willen.

Sporten
Het sporten gaat ook goed (nu ik dit typ heb ik echt ernstige spierpijn in mijn billen en bovenbenen), ik loop 2 a 3 keer per week hard, wat heel goed gaat. Inmiddels loop ik weer 5 kilometer in minder dan 30 minuten, dat is waar ik vorig jaar ook ongeveer op zat en ik vind dit een prima tijd. Nu is het weer tijd om mijn rondje uit te breiden, wat op de planning staat voor de komende weken!

Daarnaast heb ik een kettlebel gekocht bij de Action. Ze verkopen ze in 4 en 6 kilogram volgens mij. Ik heb de 6 kilogram en doe er workouts mee die ik op het internet vind. Dat werkt echt onwijs goed want: spierpijn to the max, zoals ik al zei. Ik vind het ook leuk om te doen en je hebt er niet zoveel voor nodig: alleen de kettlebel, goede sportschoenen en sportkleding. Ik probeer iedere dag wat oefeningen te doen en dat gaat prima.

Daarnaast wil ik binnenkort ook beginnen met hoepelen! Het lijkt me heel leuk en het blijkt daarnaast ook nog eens heel effectief te zijn, dus ik ben benieuwd!

Conclusie
Ik merk dat ik sterker en fitter word, maar ik merk nog niet dat ik ben afgevallen of iets dergelijks. Nu het weer echt mooier wordt is dit toch wel een klein beetje de bedoeling en daarom heb ik de volgende doelen gesteld voor komende weken.

– Meer water en minder alcohol drinken (haha, minder uitgaan dus)
– Mijn hardlooprondjes uitbreiden van 5km naar 7km naar 9km naar 10km.
– Het weekend beperken tot 2 jokers (dit komt nog voort uit Bodieboost, 2 dingen die je zelf heel lekker vind!)
– 5 dagen per week oefeningen doen met de kettlebell

Ik spreek jullie over een aantal weken😉
Liefs, Simone

6 thoughts on “Healthy lifestyle – Update

  1. Fijn om te horen dat het goed gaat! En wat ontzettend knap dat je het allemaal vol houd. Ik ben al 3 maanden bezig om mezelf de deur uit te krijgen om te gaan beginnen met hardloopspullen kopen, nog niet gelukt Haha ( is al teveel inspanning)

    Like

  2. Goed bezig hoor, ondanks dat het niet altijd lukt! En hey, als je nu minder uitgaat, wat technisch gezien dus gezonder is. Bespaar je ook nog geld wat je kan sparen voor Londen! Goed idee toch hihi😛

    Like

Laat je een reactie achter? :-)

