Hotspot – Markthal Rotterdam

 photo DSCN1077_zpskakp5il6.jpg

Afgelopen vrijdag ging ik samen met vriendinnetje Isabelle voor het eerst naar de Markthal in Rotterdam. Onder het mom van ”dit kan ik gebruiken voor mijn afstudeeronderzoek” maar ook onder het mom van ”wij hebben veel zin om te cheaten” reisden we af naar station Rotterdam Blaak. We stapten uit en liepen een paar minuten later de enorme markthal binnen! Wat we er van vonden? Dat lees je hieronder.
Allereerst: wat een indrukwekkend gebouw. Heel groot, kolossaal, maar ook heel kunstig. Mooi met al dat glas en die schilderingen maar bij binnenkomst wel meteen drukte, niet omdat er zoveel mensen waren maar omdat de hal zo is volgebouwd met allerlei standjes. Ook kwamen de etensgeuren (welliswaar allemaal door elkaar) meteen mijn neus binnen en dat was best wel heftig!

 photo DSCN1079_zpsk0sevojt.jpg

We begonnen met het maken van een rondje, een uur later hadden we toch wel enorme honger en besloten we te beginnen met onze inkopen. Eerst naar de Turk voor wat pide’s en Turks brood, naar de Aziatische bakkerij voor spekkoek, even de toko in en wat kaasjes proeven bij de kaasboer. Toen besloten we dat het tijd was voor een lekker broodje bij Le Perron. Dit smaakte heel goed! Hierna gingen we verder en haalden we een lekker sapje, smeerseltjes zoals Tzatziki en Peppadew spread, kaasjes en donuts, ook proefden we nog wat vreemde soorten fruit. We wilden ook nog voor Frozen Yoghurt gaan maar we konden het echt niet meer aan, haha.

 photo DSCN1082_zpso0hcxnvz.jpg
Le Perron

 photo DSCN1091_zpsoldo3abv.jpg
Le Perron

 photo DSCN1085_zpsof9x33ci.jpg
Sajoer, hier kun je lekkere sapjes halen

 photo DSCN1087_zpsju3cahau.jpg

Conclusie: super lekker gegeten, heerlijke dingen meegenomen, redelijk prijzig en druk maar wel heel gezellig en zeker de moeite waard om eens een kijkje te gaan nemen!

Ben jij al eens in de Markthal geweest?
Liefs, Simone

11 thoughts on “Hotspot – Markthal Rotterdam

  1. Prachtige foto’s!
    Ik ben er al vaak geweest en inderdaad is het daar erg duur maar oh zo heerlijk eten.
    Verse kruiden, groentes, noten, vis en vlees kan men er kopen.
    Als ik daar binnen ben kijk ik eerst naar het schitterende kunstwerk.
    Rotterdam heeft zoveel mooie hotspots……

    Xoxo

    Liked by 1 person

  2. Ik wil ook graag eens naartoe! Lijkt me leuk om gewoon een keer doorheen te lopen! Heel toevallig, voor mij staat er ook een hotspot artikel gepland binnenkort haha.

    Like

  3. Pingback: Mijn maart |

Laat je een reactie achter? :-)

