Home sweet home tag

Lieve Nina van Simplynspecial heeft een nieuwe tag in het leven geroepen en helemaal zelf bedacht. Het is de home sweet home tag, en omdat ik me fijn voelen op mijn eigen plekje heel belangrijk vind, leek het me leuk deze in te vullen! Alle credits gaan dus naar Nina, en als je hem ook in gaat vullen dan is het heel lief als je dat er ook even bij vermeld.

Image and video hosting by TinyPic

Allereerst: ik heb twee ‘thuizen’. Ik woon al 3 jaar in een studentenhuis maar kom ook nog heel regelmatig bij mijn ouders thuis, eigenlijk elke week wel. In deze tag praat ik over mijn studentenhuis en studentenkamer in Tilburg. Ik woon hier samen met 5 huisgenootjes, 2 meisjes en 3 jongens. Mijn kamer is zo’n 20 M2 groot en hierin staat mijn bed, een schouw, een kastje met tv, mijn bureau, een kledingkast een beautykastje én heel vaak ook mijn fiets haha.

Als je aan thuis denkt, wat is het eerste wat er in je opkomt?
Een gevoel van rust en ontspanning. Gezelligheid ook omdat er bijna altijd wel iemand thuis is waar je even een praatje mee kunt maken, even mee kunt eten of naar de stad kunt gaan bijvoorbeeld.

Wat is het fijnste plekje in je huis/kamer?
Er is maar één ruimte in dit huis echt van mij en dat is mijn kamer. Daar ben ik dan ook het liefst. Ik heb het ingericht zoals ik leuk vind en houd het lekker schoon. De rest van het huis is oud en af en toe ook niet zo schoon als we allemaal zouden willen. Toch ben ik heel blij met onze grote keuken én ons ruime dakterras waar we graag met zijn allen zitten.

Wat zou je willen veranderen aan je huis/kamer?
Ik vind het nu nog prima. Al zou ik wel heel graag een hoekbank hebben waar ik lekker in kon liggen. Helaas staat mijn kamer dan echt bomvol dus dat ga ik niet doen. Als ik ooit klaar ben met het in een studentenhuis wonen dan ga ik op zoek naar een mooie studio of appartement.

Ben jij netjes of een rasechte rommelkont?
Ik ben een rommelkont, maar houd onwijs van netjes. Als het niet opgeruimd is heb ik geen rust. Ik maak het heel vaak rommelig, maar ruim het daarna ook meteen weer op.

Noem 1 ding wat je alleen doet als je helemaal alleen thuis bent.
Heel hard zingen haha.. ik denk alleen dat de buren mij gewoon horen want ik hoor hun zelfs gewoon praten.

Noem 5 dingen die essentieel zijn voor jouw ultieme ‘thuisgevoel’.
Mijn fijne bed, aankleding die persoonlijk is gemaakt door bijvoorbeeld foto’s en vakantie herinneringen, fris, opgeruimd en geordende ruimtes, mijn huisgenootjes en boodschappen in huis. Wanneer er niks in huis is heb ik geen rust, haha.

Waar zie jij jezelf wonen over 5 jaar? 
Sowieso in de stad! Ik ben echt gaan houden van in de stad wonen, het is zo ideaal. Ik denk dat ik ook wel in Tilburg wil blijven. Een mooi appartement binnen de ringbanen lijkt me super!

Wat een leuke tag was dit zeg, om in te vullen! Mocht je dat ook willen doen, voel je vrij maar noem er wel eventjes Nina’s naam bij!

Liefs, Simone

8 thoughts on “Home sweet home tag

  1. Leuk dat je deze TAG ook hebt ingevuld. Echt tof om te zien dat er steeds meer mensen deze TAG overnemen🙂 Wat ziet je kamer er lekker knus uit, echt gezellig! En een hoekbank is zo fijn! Kan niet meer zonder…

    Liked by 1 person

  2. @Maaike haha🙂 Mijn fiets is een keer gestolen voor de deur en ik woon beneden in de eerste kamer voor de voordeur. Meestal ben ik te lui om hem ‘s nachts in de tuin te zetten en dan zet ik hem maar lui in mijn kamer, haha!

    Like

  3. Ik vind het leuk om te lezen en een klein beetje bij je binnen te kijken! Wat fijn dat je twee thuizen hebt: 2x zo veel kaarsjes, 2x zo veel leuke items scoren! Ik vind trouwens wel dat je een ruime kamer hebt! Ik hoor dat veel meiden het met de helft moeten doen…

    Like

  4. Superleuke tag dit! Ik heb hem ook ingevuld. Ik heb net als jij twee thuizen. Overigens zou ik niet meer zo graag in de stad willen wonen. Ik heb drie maanden in een probleewijk in Nijmegen gewoond en dat vond ik eigenlijk niks.

    Like

Laat je een reactie achter? :-)

